Gå til innhold

Er det vanlig at babyer er tungpustet?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er så tung i pusten og det piper litt i brystet hans. Sånn har han vært siden han ble født (er nå 4,5 mnd), men i og med at flere leger har lyttet på ham (en gang pga forkjølelse + undersøkelse i forbindelse med at han var litt slapp etter fødselen og hadde sugeproblemer) og ikke har sagt noe har jeg ikke tenkt så mye på det. Fastlegen sa nemlig da han var forkjøla at respirasjonssystemet til babyer ikke er ferdig utviklet enda, og at de derfor fort kan få luftveisinfeksjoner dersom de er forkjøla. Så jeg har vel tenkt at alle babyer puster litt tungt. Men når han var hos barnefysioterapeuten her om dagen bemerket hun at han var tungpustet og spurte om vi hadde fått sjekket det opp. Hun har jo selv to barn og sa ingenting om at de var slik da de var babyer...

Så da ble jeg jo plutselig bekymret igjen, tenker på astma etc...

Skal bestille time hos fastlegen imorra, men er det noen som vet?..

Er deres babyer tunge i pusten?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble henvist av legen på helsestasjonen til undersøkelse på sykehuset. Der mente legen at det var barneastma og han ble satt på medisin. Tenkte selv ikke så mye over at han var tungpustet siden han er veldig stor, men helsesøster bemerket det. Gir medisin men tar hele diagnosen med en klype salt!

Skrevet

Vesla har tung pust til tider, fikk luftveisinnfeksjon allerede når hun var 1 mnd, hadde episoder der hun ble helt tett av slim og sluttet og puste, havnet da på sykehus for observasjon, og fikk ventoline på resept, men jeg synest hun begynte å sjelve sånn av den så jeg sluttet med den (hørte med fastlegen min først)

skal på skjekk igjen nå neste måned hos barnelegen....

er vårt første barn så hvet ikke hva som er normalt?

men hun har ofte tung pust.... hvet ikke om vi legge ekstra odt merke til det siden vi begge har astma....

får håpe de ikke er noe....

Skrevet

Tusen takk for svar! Bestiller legetime jeg!

Dytter litt på denne i tilfelle andre har erfaring eller vet noe om dette!

Skriv også hvis babyen din ikke har tung pust, så jeg vet om det er vanlig eller ikke.

Skrevet

Tror ikke d er vanlig at babyer har d..men er ikke helt uvalig heller.. min gutt har vert veldig mye plaget med d.. begynte rett før han var 3 mnd. etter 3mnd. sa legen at han har astma/bronkitt å fikk da to typer astmamedisin som fungerer veldig fint..gutten min er snart 1 år nå å har fortsatt perioder der han blir tett..men er ikke bekymret.. er sikker på at han vokser d av seg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...