Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Mens termin er 14 mars, men var på UL på mandag og da fikk jeg ny termin: 27 mars!! Det kan umulig stemme? Er GANSKE sikker på min egen termin. Pga at jeg ble satt tilbake 2 uker, må jeg på ny UL om 14 dager for å ta nye mål av henne... Er så utrolig kjedelig å bli satt så langt tilbake når det umulig kan stemme....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Det kan nok stemme selv om du ener at det ikke kan gjøre det! Egget kan visst ligge i dvale i 2 uker før det fester seg sier de! Kjipt at du ble satt tilbake så masse da...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Hmm.. Jeg testet positivt veldig tidlig, så synes dette er merkelig ja.. Men får håpe hun kommer på min termin:)
Snart mor til 3...? Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Har ei venninne som opplevde det samme med første barnet. UL-terminen ble satt 2-3 uker tilbake. Hun fødte en stor gutt til mens-termin, så det var tydelig at ul-termin ikke stemte. Nå venter hun nr 2 og samme holdt på å skje. De ville sette henne to uker tilbake, men hun nektet. Det endte med at hun fikk åpen termin med tre ukers intervall. Er litt usikker på når de regner at hun er på overtid da, men forhåpentligvis føder hun av seg selv i løpet av åpen termin...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Selv om jeg vet befruktningsdatoen (pos. el-test), så ble jeg satt tilbake fem dager fra menstermin til ultratermin. Men så føder jeg "små barn" også da, 3300 g (kanskje ikke så smått ville noen si, men både mannen min og meg var mellom 3700-3800 g da vi ble født) Tenker at gynekologer setter deg tilbake en del dager hvis fosteret er litt mindre enn normalt på ordinær ultralyd. Jeg stoler på mensterminen, men men babyen kommer når den kommer:))
lotta72 har fått Anders Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Stol på den egen termin om du er sikker!!!!! Jeg ble også satt feil. Kom fra 3D ultalyd for 15 min, og nå hadde jeg da et vekst avvik på 16 prosent. Altså min termin er korrekt. Utifra min termin er gutten 6 % for stor, noe som jo er mye mer sannsynlig. Første gang fikk jeg tvillinger. De hadde stor vekstforskjell på tross at de er to-eggede. (av og til når det er en-eggede får en mer næring enn den andre) Hadde terminavvik på 2 uker på tvillingene. Da gikk de selvfølgelig utifra den største. Det er gjort ufattelig mange studier som viser at mor har rett! Barnet kommer når det kommer, men jeg regner utifra min termin.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ble satt tilbake 4 uker på første UL! Så flyttet de meg frem igjen to uker på den neste. Skjønner godt at du er forvirret, det er jeg også!!!! Og i tillegg hørte ikke fastlegen helt etter når jeg prøvde å resonnere meg frem til siste mens, fikk bare kjeft fordi jeg ikke hadde skrevet det ned i en almanakk.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Var på så kalla ordinær ul 5. okt og jeg ble også satt tilbake ca 2 uker. Var også sikker på at termin var 7. mars, men ble forandra til 22. mars pga av størrelsen på fosteret. Skal på ny ul neste fredag, får håpe det har vokst slik det skal. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 hei,, har fått beskjed av legen min at ordinær ul ikke skla brukes til å regne tilbake... dvs er ikke mulig å finne unnfangelsesdagen på sen ul, det er på tidlig ul du kan telle tilbake. på ul i ca uke 18,, så ser de hvor lang tid ungen har igjen før den er klar til å fødes..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #10 Skrevet 20. oktober 2007 jeg fikk beskjed om at man skulle på ul rundt, eller helst uke 18 for rundt den tiden vokser alle fostre likt og da er d lettest å beregne termin... Men var på ul i uke 9 og fikk beskjed om at mensterminen stemte bra så d skal bli spennende å se hvor de setter den når jeg nå skal på ordinær ul ( da er jeg 19+2)
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #11 Skrevet 20. oktober 2007 Huff, ja jeg forstår godt du er forvirret. Var selv på UL på torsdag, men fikk heldigvis samme termindato som menstermin. Var veldig redd for at de skulle sette meg tilbake. Er nå 19+4. )
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #12 Skrevet 20. oktober 2007 Tusen takk for mange svar:) Jenta var veldig aktiv på UL, og alt så bra ut. Men de ville at jeg skulle komme tilbake om 2 uker for å ta nye mål av henne. Vet ikke om det kan ha noe med at hun er liten for alderen...? Min mor har født 2 småe barn... Jeg selv var 47 cm og 2700 g. Barnefar var også veldig liten, men litt lengre... Håper hun "vokser til" og at hun har det bra. Etter min mens termin er jeg 19+4 idag.. Men UL 16+4.... Så kjedelig å bli satt tilbake....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå