Gå til innhold

Fullamme lenger enn 6 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har fullammet lenger enn 6 måneder? Har ikke begynt med noe annet og babyen er snart et halvt år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at jeg fullammet fram til hun var ca 7 mndr, klarte ikke å få i henne noe fast føde, ble bare noen få ts innimellom fra hun var ca 6 mndr..

Skrevet

Faren med å fullamme lenger enn 6mnd er at jernnivået til babyen kan bli for lavt. Babyen trenger jern fra annen mat enn morsmelk.

Om du ikke får i, eller velger å ikke gi babyen annen mat, så kan det være lurt å få lege eller hs til å passe på jernverdiene til babyen din.

Skrevet

Men det er da ikke for sent enda:)

Det er jo bare å prøve litt og litt, det tar som oftest ikke så lang tid før man kommer opp i en noenlunde porsjon.

Hs anbefalte meg å begynne litt før datteren min var 6 mnd, ellers kunne hun bli kresen.

Med mindre du har en god grunn til å ikke gi hun annen mat når hun er 6 mnd så ville jeg ha gjort det pga jernverdiene.

Lykke til:)

Skrevet

Hs sa på 6 mndrs-kontrollen at det ikke var noen fare om jeg fullammet til hun var både 7 og 8 måneder, fordi morsmelken inneholder det hun trenger. Faren er kanskje heller for de som ikke liker grøt og stort sett får annen mat som ikke er jernberiket og samtidig ikke får så mye morsmelk. Men nå har snuppa begynt å spise en del grøt da, så tror ikke det er noe problem her, men greit å være obs på så klart! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...