Gå til innhold

Skal vi dele tips til hvite løgner ved julebord og fester???

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden murrer det i eggstokker og knirker i sænga, og jeg krysser alle fingre og tær for at dette skal gjøre meg tykk som en høyball innen 9 måneder. Men mens jeg går å venter på IKM og to streker prøver jeg å tenke på hvordan jeg skal "snike" meg unna alkoholen ved flere julebord framover (særlig mellom EL og IKM). Vil jo gjerne at familie skal få vite at vi prøver eller er gravid før kollegaer med sine bedre halvdeler, så hvordan skal dette kunne skjules på en troverdig måte???

Kom med tips, så kan vi lyge jula i hus i år;)

- "Jeg går på antibiotikakur"

- "Jeg kjører i kveld" (bor i trheim, hvor få kjører når man skal på julebord = nattbuss).

- Snike seg bort til baren og få bartenderen til å helle alkoholfrittøl i vanlig glass;)

-------------------------------

Videoannonse
Annonse
Skrevet

opp tidlig dagen etter

ikke helt i form

fortsatt bedrukket etter sist kveld

besøk til svigerforldre dagen etter

;P

Skrevet

Her kommer de jeg kommer til bruke:

-Jeg skal være barnevakt imorgen tidlig. Lovte det FØR jeg viste om julebordet..

-Jeg må holde meg edru i tilfelle en venninde av meg føder. Jeg skal passe sønnen hennes mens de er på sykehuset.

-Jeg skal ta noen blodprøver og kan ikke innta alkohol en uke i forveien. Har mistanker om magesår.

-Jeg var så drita igår at jeg brekker meg med tanke på en dråpe alkohol.

-Skal hente noen på flyplassen 06:30 imorgen tidlig.

Dette var det jeg kom på i farten... :)

Skrevet

Med fare for å virke litt i overkant småbitter, så må jeg nesten bare melde at jeg etter 7 pp har gitt opp den greia. Det funker bare ikke å være "nesten gravid" i så lang tid, når det uansett ikke skjer noe. Har funnet ut at jeg tar i mot et glass og drikker litt av det dersom jeg er i slike tilstelninger. Drikker ikke mye, men litt symbolsk for å slippe å forklare meg. Ikke at de har noe med det men jeg bare orker ikke å drive og skjule "ingenting", om dere skjønner. Så lenge man holder i et glass og drikker litt i ny og ne er det heller ingen som tenker på hvor mye eller lite man faktisk har i seg.

Har jo testet underveis slik at jeg kan droppe dette fullstendig dersom jeg skal få en positiv test selvsagt. Holder meg mer enn gjerne alkoholfri når jeg blir gravid, og hva folk måtte gjette seg til da får bli en annen sak.

Skrevet

Ellers, når vi en gang faktisk er gravide, så har vi jo alltids denne; Jeg er bare SÅ sliten, det har vært SÅÅ mye å gjøre på jobben/etc/etc og jeg mååå bare ta meg inn i helgen og dessuten kjenner jeg at jeg brygger på en forkjølelse, det er så typisk, vi skal jo på fjellet neste helg og jeg kaaaan jo ikke bli syk da og jeg må bare holde meg rolig og edru i kveld rett og slett. For oss hardt arbeidende kvinner er det jo lov å være pittelitt utbrent en helg eller to, ikke sant?

Skrevet

Hehe, det e gode tips du kjæm med. Æ kainj nok sikkert bare drikk ett glass vin en kveld, men vil sikkert få kommentara, siden alle vet at Æ ÆLSKE VIN!!!!

Har 3 julebord og en skolereunion framfor mæ, og det bli vanskelig å hold styr på aill "løgnan" ;)

Skrevet

Jeg fikk et tips en gang om en metode hvor man slapp å komme med en unnskylding. Påfølgende helgen prøvde jeg det, og det funket...

Vi var ute med jobben, og det ble kjøpt masse øl. Jeg satt ved siden av en MEGET øltørst kollega, og det jeg gjorde var rett og slett og bare bytte om på glassene med jevne mellomrom. Da holdt det seg ca like mye i glasset og han merket ikke noe. Når begge ølene da var drukket opp og jeg ble tilbudt en ny takket jeg høflig nei og tuslet fornøyd hjem... :)

Skrevet

Haha, genialt!! Krever en forholdsvis lite observant kollega, men de fins det jo en del av! Skal huske på denne til senere bruk...

Ellers, man kan også avtale å bytte glass med kjæresten med jevne mellomrom dersom man er sammen et sted. Det legger ingen merke til og man vil kunne late som om man drikker. Om det er litt mingling og sånt, eller man tusler seg en tur på kjøkkenet til vertinnnen for å hente vann/går på do/ordner sminken eller slikt, kan man alltids helle ut en skvett også (noe jeg ellers ville se på som helligbrøde, så deilig som god vin er).

Og så har man det gamle trikset med å sette på andre etiketter på alkofrie flasker m vin eller evt bytte om innholdet. Krever at man ikke har for vane å dele flaskene da... kan bli kinkig å omgå sånt uten å virke litt snål. Om man er vertinnen kan man "åpne flasken før de andre kommer og ta et glass til matlagingen", deretter fortsette å fylle fra samme flaske som blir stående på kjøkkenet (nei takk, jeg har en annen vin så jeg kan ikke få påfyll fra din dessverre).

Har derimot en mistanke om at jeg ikke klarer å juge i det hele tatt og alt sammen bare ramler ut av meg og plutselig har jeg fortalt hele hemmeligheten og det er ingenting igjen å skjule. Jeg har en tendens til å skravle i vei når det er noe "stort" som opptar masse plass i hodet mitt!

Skrevet

Hahahaha, nickeline80! Den var utrolig bra:-) Den vrien må jeg bare teste ut en gang!!

Skrevet

Veit itj helt koffer, men æ tænkt automatisk at den kollegan må vær en mainn (eller mæ sjøl... ) :)

Skrevet

ÅJA, jeg så helt klart for meg en mann jeg også. Hvilken kvinne bøtter ned på to øl uten å merke at det er mer enn én?? Ok, to øl går greit men når man tror man bare har tatt en halvliter??

Og ikke legge merke til at glassene byttes om? Må være en mann. Definitivt en mann.

Skrevet

Hehe.. Ja det var en mann!

Og faktisk var det ikke noe problem å bytte om uten at han merket det! Når alle sitter og skravler er fokusen så og si hele tiden på noe helt annet! Og når vi da sitter rett ved siden av hverandre tar det jo bare et nanosekund og bytte!!! :)

Han tok kanskje to slurker av hver øl før jeg byttet om igjen.. Og det morsomste var når en tredje kollega påpekte hvor fort JEG drakk!! Haha..

Skrevet

hahaha!!!!!!!! dette m¨å jeg prøve nickeline80! skal på fest til helgen., så da skal jeg så til med den. kanskje jeg også får tilbakemelding om hvor overraskende fort JEG drikker (pleier å drikke ganske sakte). det hadde vært morsomt hahaha!!!!!!!

Skrevet

Hehe.. Vet ikke hvor lett den er å gjennomføre på fest, men den funket som faen på pilsekveld på peppes!! :)

Skrevet

haha! men absolutt verdt et forsøk:) =) gleder meg allerede til å prøve:)

Skrevet

Hehe.. Skjønner jeg godt!! :) Det var utrolig festlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...