Gå til innhold

Når legger dere 2 og 3 åringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 1/2år og han sliter med å roe seg om kvelden. Jeg har bedt barnehagen om å redusere søvnen hans i barnehagen fra 2 til 1 time, og da blir det noe lettere å legge han. Men da er han sutrete i barnehagen og sistgang barnehagen fikk samme beskjed skled det helt ut, og de lot han sove i 2 timer igjen. Denne gangen går det mye bedre, men han sovner alikevel ofte ikke før 20.00- 20.30.

Når legger dere deres barn, når sovner de, og hvor lenge sover de i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt på 2 år og 8 mnd, han sover veldig sjelden på dagen - så legger han litt over 19, da ligger han å blar i bok i ca 15 min før vi er oppe igjen å slukker lyset, og da slår han seg til ro.. Så han sovner ca 19.30..

Skrevet

Gutten min er 2,5år og han sover ikke på dagen. Kuttet dagsøvnen helt for 1år siden. Han sover 11 timer hver natt. Legger seg kl.18.30.

Blir tidlig morgen her ja:)

Skrevet

Mellom sju og åtte, stort sett nærmere sju. Sover ikke i barnehagen, med mindre han har hatt en uvanlig dårlig natt - da en halvtime. 2 år og 10 mnd.

Skrevet

min på nesten tre har ikke sovet på dagen på nesten et år, leggger seg ca 1930, og sover rundt tolv timer.

Skrevet

Min er snart 21 mnd.. Blir to i januar.

Sover et par timer i bhg, og legger seg halv åtte her. Ligger å pludrer litt før han sovner da. Sover til 7 halv åtte på morran.

Skrevet

Mellom halv syv og syv. Sover ikke på dagen, og før syv er han stuptrøtt ;-)

Er 2 år og 10 mnd.

Skrevet

Snuppa på 3 år og 4 mnd legger seg kl 19.30, sovner sjelden før 20.00-20.15. Jeg vekker ei super trøtt snuppe kl 0700 hver morgen. Har sluttet å sove på dagen.

Skrevet

Lillegutt her er 2,5 år, sover ingenting på dagen, sluttet med dette for ca 1 år siden. Legger seg mellom 18 og 19 og vokner stort sett kl 6.30 hver morgen.

Skrevet

sjeldent han sover på dagtid,han er 2,5år.hvis han ikke sover på dagtid sovner han som regle 19.30-20 tiden.hvis han dupper på dagen så kan det blir kveld veldig seint 21-22...han er vanseklig å legge om kvelden,men mye lettere når han ikke dupper-

Skrevet

hun er 2.3 år. legger seg halv syv og sover 13-14 timer en time på dagen i bhg men ikke hjemme.

hu begynner å mase i seks tida på å få legge seg:)

Skrevet

3-åringen min sluttet å sove i bhg da han var ca 2,5 år. Hadde noen slitsomme uker der han var dautrøtt og vanskelig å ha med å gjøre i 14-tiden hver dag, men det gikk seg til. Vi hadde store problemer med å fa ham til å sove om kvelden da han sov på dagen. Kunne holde seg våken til 21.30 noen dager!!

nå legger han seg kl 19 og sovner innen 2 min. Helt sant. Det er en fryd!! Sover til ca 6.30. Noen morgener sover han til 8.30.

Vi fikk et nytt liv etter at han sluttet med sovingen på dagen, men vær forberedt på en del sutring og kamp de første ukene...

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 1 mnd. Hun sover mellom 30 min og 1 1/2 time i barnehagen og så legger hun seg som regel kl 20.00, men ofte sovner hun ikke før 21.00. Hun står opp 07.10.

Skrevet

jeg har tvillinggutter på ett år og en treåring, og de er i seng ca kl 7 og sover stort sett før kl blir halv åtte.

Treåringen sover ikke, den ene ettåringen sover 1-2 timer og den andre stort sett ikke mer enn tre kvarter, max en time. De styrer sovinga selv, men hvis det blir mer enn to timer så går det som regel utover kveldsrutinen så jeg pleier å vekke.

Da er de litt grinete med en gang, men det går som regel rimelig kjapt til de er fulle av latter og smil igjen.

Det er kanskje bedre at han ikke sover i det hele tatt enn at han sover litt og blir vekt?

Treåringen min har ikke sovet på dagen siden han var to, men så har ikke jeg barna mine i bhg da så de blir jo ikke riktig så slitne i løpet av dagen...

Dette med soving er veldig individuelt tror jeg, så en må vel bare prøve seg frem.

Lykke til!

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Sover ikke om dagen...legger seg etter barnetv

Skrevet

Han blir 3 i des. Sover ikke på dagen lenger. Legger han ca 20-20.30 og står opp 7-7.30

Skrevet

Minsten her er snart 2,5 år. Han sover gjerne 2 timer på dagen, og legger seg rundt kl.20.15. Sovner rundt 20.30. Foretrekker at han er våken på kveldene, når han er sammen meed oss! Så kan han heller sove lenge i en ellers slitsom barnehagedag:0)

Skrevet

Sønnen min sluttet å sove på dagen når han var rett over 2 års dagen, og da ble det endelig slutt på 6-8x opp om natta. Men han våknet fortsatt 1-2x hver natt. men det var ihvertfall en bedring.

Nå er han 3 år, våkner ennå av og til 1x om natta. men det virker som det er fordi han drømmer noe ?.. tror ihvertfall det. Han sovner kl 19 og våkner ofte kl 06. Lettere å få til å sovne om kvelden etter at han sluttet å sove på dagen og gudselov slutt på å gå opp 6-8x hver natt..

litt sliten på slutten av dagen, men bedre det en at vekke mamma så ofte om natta når han skal i barnehagen dager etterpå og jeg på jobb.

Med mine 3 barn har jeg erfart at det har tatt noen få dager etter at vi kuttet ut dagsøvnen før de vente seg til den nye rytmen. Så hvor lenge følgte barnehagen dine ønsker før de lot han sove 2 timer igjen ?

Skrevet

Det er jeg litt usikker på, men tipper en uke kanskje.

Skrevet

Jenta vår på 3 år og fire mnd sover ikke på dagen, og legger seg rundt 1900. Da er hun vanligvis stuptrøtt, men det er ofte hun ikke sovner før 1930.

Nå for tiden våkner hun mellom 0630-0730, og det er helt uavhengig av når hun sovner på kvelden -dessverre!

Hun har hatt omtrent samme soverytme fra hun sluttet å sove på dagen da hun var 14 mnd.

Skrevet

Jenta mi fylte 2 i april og hun legges som regel innen 19 på kvelden. Sovner da ganske kjapt og sover til jeg vekker henne kvart over 07 neste morgen (sover til 730-0900 i helgene). Sover fra 30min-1 time i bhg, etter beskjed fra meg (hun kunne nok sluttet å sove hvis hun var hjemme/hos dagmamma, men med aktiviteten i bhg MÅTTE hun få seg en hvil - helt umulig på ettermiddagen den perioden vi prøvde å droppe den). Men jeg må passe på at den ikke er for sent - da de la henne halv ett/ett i bhg og lot henne sove til nærmere to sovnet hun ikke før åtte, halv ni. Nå når de legger henne rundt 12 og ikke lar henne ligge lenger enn til 13 funker det veldig bra - sovner som en stein om kvelden.

Skrevet

hmm.. når sover han i barnehagen ? kansje skru klokkeslettet tilbake litt hvis han sover sent ? prøve 1,5 time ? først for å se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...