Gå til innhold

SE HIT ALLE NAN-BRUKERE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her på St Olav med min lillegutt (innlagt over natten)

De skulle lage NAN til oss og blandet for hele døgnet og satte det i kjøleskapet!

Vet at mange andre avdelinger her ikke blander for hele døgnet blandet fare for bakterievekst!! Jeg blander kun for hvert måltid hjemme og synes det fungerer bra.

Det står jo på NAN pakken at man ikke skal blande for hele dagen, og jeg fikk en mail av Nestlè om at det var skummelt..

Liker ikke dette jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går fint,jeg gjorde dette i flere mnd...hvorfor er han på sykehuset ???

Skrevet

Gjør det jeg også. Har ikke vært noe problem.

Skrevet

Observasjon av kraftige gulpeperioder! Skal undersøke magesekk osv.. Huff! Redd jeg.

Skrevet

huff...stakkars lille venn..:((

men det med nanen går helt fint altså..:))

sender deg en klem jeg !!

Skrevet

Ja, det gjorde jeg me min sønn også.

MME kan oppbevares kaldt i 24timer.

Ikke lenger.

Skrevet

Man skal ikke blande for hele dagen.

Da er det bedre å koke opp vann og sette flasker med vann klar i kjøleskapet, varme dem opp til 40 grader og helle pulver oppi. Da får man mest "perfekt" melk.

Men jeg snakket med de som holder collett sin morsmelkerstatning, og de sa at man ikke burde gjøre det. Det gikk greit å kanskje ha 1-2 måltider stående i nød, men ikke mer enn det.

Skrevet

man KAN gjøre det jo,det kan stå i kjøleskap i 24 timer!!!!

Skrevet

Nestlè sier dette er skummelt!! Og de har jo tross alt laget dette produktet! Men sykehuset bryr seg ikke om dette! Så jeg fatter ikke hva som er riktig! Sykehuset tør vel ikke blande om det er så farlig som de skal ha det til. eller....

Skrevet

du må jo gjøre det som du føler er best,men MANGE gjør dette og har selv gjort det..og det har gått helt fint...

Skrevet

Får gå ut i fra at de vet hva de driver med på et sykehus, er sikkert en praksis de har drevet med lenge uten at noen har reagert.

Lykke til :)

Skrevet

Dette er hentet fra flaskeposten.org

Så kan dere lese det selv

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=69

God hygiene er viktig når du gir melk på flaske. Slurv med oppmåling, rengjøring, håndvask og sterilisering kan føre til sykdom hos barnet ditt og i verste fall død.

I mars 2006 sier Dr.Med Gro Nylander dette i en mail til flaskeposten.org: Dere bør være obs på at nye anbefalinger nå råder til at hver enkelt flaske lages klar like før barnet skal ha mat, raskt kjøles ned til passende temp og serveres straks, og rester kastes. Det er fordi det er rapportert en rekke tilfeller av skadelige bakterier som kan overleve i det tørre pulveret og formere seg så kraftig at barnet blir sykt dersom væsken blir stående lenge.

Her kan du lese om den farlige bakterien E.Sakazakii som er skyld i flere spedbarnsdødsfall i Europa de siste årene, samt EFSA's råd om hygiene i forhold til tilberedning av MME.

Skrevet

Shit så skummelt! Blander for hvert måltid jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...