Gå til innhold

Dere som har flyttet babyen over på sitt eget rom.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ventet dere med å gjøre det og hvordan gikk den første natta de sov aleine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ventet til 2,5 mnd eller noe slikt....

Ingen forandringer i nattesøvnen. Passet på å ikke bytte sengtøy - da hadde det nok blitt vel mye nytt for småen.

Skrevet

Det lurer jeg også på. min datter blir 5 mnd neste uke. og leste i et BAM blad at ved 4 månders alderen var en fin tid å flytte babyen inn på eget rom.

Vår datter er veldig var for lyder om natten og våkner lett hvis vi vrir litt ekstra på oss eller samb snorker.

og når hun da våkner så roer hun seg ikke før hun får mat.

blitt mye amminger på natten de siste 2 ukene.

Hadde egentlig bestemt meg for at hun skulle få sove på vårt rom til hun nærmet seg året, men tror ikke jeg orker det. har foresten startet med grøt i dag for å se om det vil hjelpe litt på nattevåken hennes

Skrevet

Min er 7 mnd og jeg er kjempeusikker på hva jeg skal gjøre. Har jo egentlig lyst til å flytte han på eget rom da jeg er redd det kan bli vanskligere når han nærmer seg året MEN så er det denne anbefalingen da, om at de bør ligge på foreldrenes soverom til de er 1 år. Er sååååå usikker!

Skrevet

Vi har akkurat flyttet lillegutt over på eget rom og han er 2 1/2 mnd... Er i grunnen ikke noen forskjell når det gjelder sovingen... De første nettene var han litt urolig og det ble litt soving på hans rom før og etter mat på natten (han får mme og vil ha mat 1 gang i løpet av natten), men de 2 siste nettene har han sovet alene hele natten(våknet bare for mat). Vi har satt inn en gjesteseng som er soveklar sånn at vi bare kan legge oss der dersom det skulle trenges. Har babycall på rommet vårt og han bor rett over gangen, så vi syns det går helt fint. Må jo uansett stå opp for å lage maten hans, så sånn sett er det jo samme om han får mat i senga vår eller på eget rom. Vi lot også sengetøyet han hadde sovet i noen dager være på sengen da vi flyttet ham...

Skrevet

Vi flyttet han over når han var 3 mnd gammel, gikk som en drøm :o) Det gjør det fortsatt, nå er han 6 mnd :o) Vil bare si at vi sover mye bedre alle sammen, og det er ikke noe problem å våkne når vi hører han på babycallen :o)

Skrevet

Flyttet han når han var 6 mnd. Han sovnet jo allikevel alene på soverommet vårt på kvelden uten oss tilstede...så da fant vi ut at han like gjerne kunne være på sitt eget rom. Når han våkner på morgenkvisten kommer vi jo med gang han gråter. Jeg tenker at vi flytter sikkert nestemann tidligere. Var veldig deilig å få soverommet vårt for oss selv, slippe å hviske og være redd for å vekke han. Vi sover bedre selv også. Gutten sover som før, tror nesten ikke han fikk med seg forandringen egentlig.

Skrevet

5,5 mnd. og for første gang sov hun i 12 timer. jeg derimot måtte vende meg til det... tok en uke eller sånn før jeg sov med mere enn bare ett øye lukket;o)

Skrevet

Vi la Martin i eget rom da han var 6 måneder. Gikk greit det. Var litt stor overgang egentlig,siden han hadde lugget ilag med oss i hele 6 måneder. Sprinkelsengen ble nok for liten for han da.Men han er blittt vant til det nå da. Ammet først 3-5 ganger om natten i begynnelsen og nå ammer jeg opp til 2 ganger om natten.

Skrevet

Gutten vår har sovet på eget rom siden han var 8 uker. Det gikk som en drøm og alle sov et hakk bedre..

Skrevet

Gutten vår var 2mnd. Det var når han begynte å sove hele natta, uten amming. Fant ut at jeg ville sove mye bedre med han på nabo rommet. Hører veldig godt om det kommer noen lyder. Gikk kjempefint fra natt nr.1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...