nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 jeg har en beby på 11 dager.. jeg hadde laang fødsel som endte med keiser snitt. dvs at jeg fortsatt ikke kan løfte tungt og er i dårlig form. men syns det er mest slitsomt med lite søvn på nettene. er kjempesliten om dagene.. jeg syns dette "ødelegger" litt for meg med tanke på beby. jeg klarer ikke helt å kose meg med bebytiden fordii jeg er sliten. jeg ser bare frem til "fri så jeg kan sove og hvile meg.. jeg lurer på om det blir lettere etter hvert? blir jeg vant til lite søvn? har dårlig savitighet for at jeg ikke har energi til å kose meg og være mer lykkelig over gullet mitt.. litt fortvilet over dette,, setter pris på svar
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Svaret er JA! :-) Det er kaotisk i starten, og blir bedre etterhvert.. :-)
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 I begynnelsen vet man ikke helt hva man skal gjøre og husker med meg selv at jeg ble veldig frustrert og gråt fordi jeg var sliten og trøtt... Nå er jenta mi 3,5 mnd og ting er såå mye lettere.. Nå bare storkoser jeg meg=) Du lærer å kjenne baby bedre etterhvert som dagene går og du skal se du vil glede deg over babytiden snart:) Prøv å sove når baby sover så får du tatt igjen litt søvn på den måten, det gjør jeg. Lykke til klem fra meg=)
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, det blir lettere etterhvert. Jeg synes de første 5-6 månedene er verst fordi jeg har hatt(har) babyer som sover urolig og vil ha mat og smokk ofte den første tiden og har vært mye plaget med luft. Alle aldre har sin sjarm og sine mindre sjamerende sider, det vil du nok merke, men for meg er helt klart 0-6 mnd den mest slitsomme tiden synes jeg så langt som min erfaring med barn strekker seg (eldste er 5 år), jeg kan takle trass, sykdommer, smårollinger man må sprinte etter og stikker av, at barnet slår, kniper og skubber og har mareritt i perioder, men jeg sliter veldig med å takle babytiden hvor babyen har mye luftsmerter og sover dårlig hver bidige natt, men det blir bedre, jeg lover! :-)
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 takk for svar = ) godt å høre at det blir bedre.. har dårlig samvitighet for at jeg ikke kan glede meg mer over denne tiden.. takk igjen = )
ejiec++ Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 De fleste synes at ting roer seg litt etter de første 8 ukene, før det er det meste kaos. Sov når babyen sover på dagtid, og ikke lag for mange planer sånn med en gang. Gjør det du orker, og det viktigste av alt er at du må koooose deg med babyen din :-) Dette klarer du! Lykke til :-)
MathildeC Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, det blir bedre! Jeg var i "sjokk" etter fodselen og alt jeg ville var aa sove.. var helt avhengig av samboer, at han lot meg sove litt ekstra om morgenene i helgene f.eks. Allikevel fikk jeg daarlig samvittighet, for at jeg heller ville sove, at jeg ikke "kunne ta meg av gullet" etc etc. Ble rett og slett deppa jeg. Og mange andre har hatt det likt. For min del kom det et vendepunkt etter 6 uker, plutselig ble det goy og mye koseligere (og smil og babling..) og naa er hun 3 mnd og jeg eeeelsker denne tiden. Faar sove mer naa ogsaa, litt lengre tid mellom mating. Maa legge til at jeg ogsaa snakket masse om dette til alle som ville hoere paa, t.o.m helsesoester og jordmor. Det hjalp meg mye i henhold til det aa faa orden paa de kaotiske tankene :-).
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, blir helt klart bedre etter hvert:) Alt er kaos i starten og hos oss var det også MASSE problemer med amming og mye gråt fra både mor og barn;) Men nå går alt fin:) Jeg gjorde i grunnen som Sonia og Sofie skrev over her, jeg pratet om det med alle som ville høre. Helsesøster var fantastisk for min del og det hjalp utrolig mye å få satt ord på alt kaoset i hodet mitt! Syntes det ble bedre etter 4 uker og enda bedre rundt 6 uker da det ble litt smil og mer respons fra lillegutt. Nå er han 2 1/2 mnd og det er i grunnen mye kos:) Prøv å kose deg! Og vit at det blir bedre! Lykke til og klem til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå