Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I dag sluttet jeg med prevansjon, så nå håper vi at det ikke tar aldt for lang tid før jeg blir gravid.

Jeg har lenge hatt lyst på barn og samboeren min har også vært klar en stund. Men vi har ventet så jeg kunne komme meg ut i jobb først.

Nå har jeg begynt i jobben og vi er klare for å få barn. Problemet er bare at jeg får dårlig samvittighet pga jobben. Jeg har ikke jobbet der lenge. Og det går ut over mange om jeg blir borte, men samtidig skal ikke jobben hindre oss i å få barn når vi ønsker det.

Er det andre her som er i samme dilemma? hvordan løser dere dette eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg er vel litt i samme situasjon. Jeg begynte i ny jobb for en måned siden, og vi skal begynne å prøve på vårparten (februar-april en gang, litt usikkert når). Men jeg regner på en måte med at det kommer til å ta litt tid å bli gravid, jeg, så da blir det ikke så påfallende hehe :)

Men generelt sett, det har de på jobben ikke noe med. Det er ditt valg, og ikke deres.

Skrevet

Jeg begynte i jobb 1 august, så jeg har ikke jobbet lenge jeg heller. Så jeg føler at det er litt for tidlig å begynne å prøve nå i forhold til jobben. Men vi har veldig lyst på barn nå og det kan, som du sier, ta lang tid før man blir gravid.

Skrevet

Hei

Jeg er vell ikke helt i samme situsjon for jeg har hatt jobben et års tid, men for tiden har det vært mye permisjoner og sykefravær på arbeidsplassen og jeg vet sjefen er stresset med og skaffe nok folk. Og den stillingen jeg fyller er det bare meg som "gidder" og ta per i dag. Men jeg har rett og slett "gitt blaffen" (for og si det litt ille), men jeg må si jeg setter mitt privatliv litt høyere enn jobben og ingen takker meg for at jeg venter. Vi har regler i Norge som skjermer oss for å miste stillingen når vi går ut i permisjon, så det er jeg rett og slett litt "hard og egostisk" for å kalle det det;) Jeg kjenner ikke til din arbeidsplass og arbeids-situsjon, men hadde jeg vært deg hadde jeg hoppet i det!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si angående jobbingen,men iallefall lykke til med prøvingen :) Blir misunneli jeg nå :)

Skrevet

Jeg lurer på å bytte jobb, trenger en fast stilling, jobber nå i vikariat. Har søkt en, men de har ikke begynt å kalle inn til intervju enda. Vi kommer nok til å prøve i november. Da blir jeg veldig usikker hvis jeg får jobben, får ta det som det kommer hvis jeg får tilbudet. Men hvem vet hvor lenge man må vente før man blir gravid? Kan jo ta et år eller mer. Og skulle det vise seg at jeg er gravid med en gang jeg begynner, så kunne det jo vært et "uhell"

Kan de nekte meg å fortsette etter at prøvetiden er ute hvis jeg er gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...