Gå til innhold

Viser eggløsningstest graviditet?


Tobarnsmammaen

Anbefalte innlegg

Jeg har en sterk mistanke om at jeg har blitt gravid. Men har ingen graviditetstest her, bare en stakkar el-test. Mener jeg har lest at den vil slå ut hvis man er gravid. Noen som har erfaring med dette og vet? Blir glad for raske svar for er så spent at jeg sprekker. Og magen stikker. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er faktisk ikke helt sikker. Skulle tro det.. Var jeg deg ville jeg testet og også testet med vanlig graviditetstest i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!! Testet nå nettopp og den var negativ. Vet virkelig ikke hva jeg skal tro. Sitter her med merkelige stikninger i magen og mensmurringer. Aldri kjent slike stikninger før. Har kjøpt en CB i dag og tar den i morgen tidlig. Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vell..jeg tror en eggløsningstest kan vise graviditet. Før jeg ble gravid, slo eggløsningstesten ut kun en dag eller to i måneden, Da jeg så ble gravid, testet jeg først med graviditetstest( fikk positiv) og siden jeg hadde noen eggløsn.tester igjen , testet jeg med disse to ganger til i løpet av den uken, og da var det tydelige utslag på de begge ganger! Det er visst noe med de hormonene man danner , når man er gravid, som får en eggløsn.test til å vise "eggløsning" da, og da er man gravid :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok CB digital og fikk positiv test selv om det var to dager før IKM.

 

Dagen etter testet jeg igjen for sikkerhetskyld med EL-test jeg hadde liggende. Den ble negativ.

 

EL-tester kan slå positiv ut, men ikke før noen dager etter IKM, tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovte å gi lyd fra meg ang. resultat. Tok CB i dag. Jeg har ikke besøk i magen! Dessverre:( Får fatte mot til neste PP som begynner allerede mandag/tirsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jo da... tro meg... den slår ut.. hehe aldri sett så kraftige streker på en el test før jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma'n til go'gutten

JO, man kan teste positivt med EL-test hvis man er gravid, men ikke teste el med grav.test! Men el-test er ikke SÅ følsom på det hormonet som man har når man er gravid, for det gir jo utslag på det hormonet man har ved el i tillegg. Jeg tok el-test samme dag som jeg testa positivt med CB digital (IKM-dagen eller dagen etter, usikker) men el-var negativ (mulig en svaaaaak strek) men det er nok fordi den ikke er SÅ følsom på grav.-hormonet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine streker kom fort opp og var kjempe sterke med engang, er det fordi jeg nå er 4+3 ??? at det er derfor det kom så fort? altså over IKM med noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...