Gå til innhold

I barnehagen med øyekatarr?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss barnet har begynt med behandling så kan det gå i barnehage. Har han ikke fått medisin så bør han absolutt holdes hjemme! Det smitter så utrolig fort!

Skrevet

Har du begynt med dråper i dag? Isåfall kan de fint dra i barnehagen.

Skrevet

Siste jeg hørte fra legen var at de skulle gå i barnehagen dersom de har puss på øye. Veldig ofte er det ikke øyekatarr, var noe med det var blitt gitt for mye penc mot puss på øyet, nå skal de kun ha penc dersom det hvite i øyet var rødtog sårt, tror de skulle holdes hjemme fra bh da.

Skrevet

Det med behandling i ett døgn før de kan gå i bh sa de i fjor, men mener bestemt at de endret på det i fjor vinter.

Skrevet

Oppdaget det ikke før i ettermiddag, så har ikke dråper for det enda...

Skrevet

Her blir barna sendt hjem med det samme de får gult puss på øyet, men kan komme tilbake dagen etter hvis man har begynt med dråper!

Skrevet

Synes du skal ringe legen i morgen så de får se på det.

Her måtte jenta være hjemme den dagen hun begynte på dråpene, men kunne gå i barnehagen dagen etter.

Skrevet

Har fått det selv også. Åh, sukk....:( Takk for svar alle sammen.

Skrevet

ser at mange her sier at barna kan gå i bhg så snart de har startet beh, men vi fikk beskjed av fastlege og øyenlege at så lenge det verket var det smittsomt.

Jeg tror foreldre generellt sender barna for raskt i bhg når det gjelder sykdom, derfor er smittefaren i bhg så høy..

Jeg syns du skal holde barnet hjemme til du vet sikkert at smittefaren er over!

Men, meg om det :-)

Skrevet

Du har så rett så rett. Hun blir nok hjemme :)

Skrevet

Etter to dryppinger fikk vi beskjed om

Skrevet

Veldig ofte skyldes det virus, og da hjelper ikke øyedråper.

Skrevet

Etter startet behandling kan du sende barnet ditt i barnehagen. Slik fungerer det iallefall hos oss..

Hilsen ei som jobber i barnehage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...