Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Er det bare muggost man skal holde seg unna av de norske ostene? Skal på møte/seminar nå om en halv time.. Og der skal det serveres oster.... Så ble litt rådvill her nå.. =)
2 tette - med flette Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Tror det kun er mugg oster ja De fleste norske oster er pastaurisert eller hva det heter..
tinderella Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 så vidt jeg vet er det kun muggoster ja. Men man bør kanskje holde seg unna sånn ekstrem oster sånn for sikkerthetsskyld? Da tenker jeg på sånn mat som er laget på gårdsmeierier osv.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 Men sånn brie da? Er den norsk? Den man kjøper på butikken her? Hehe... Er likosm ikke så begeistret for sånne oster jeg... Men av og til så må man bare krype til korset.. Hehe... Takke meg til Norvegia..
2 tette - med flette Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Er usikker.. Det er forskjellig fra hvordan brie du kjøper ! Jeg kjøpte en fransk en som ikke var det hvertfall Men norvegia er det jo ikke tvil om at kan spises
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2007 Dessuten er Norvegia best.. Hehe.. Syns jeg da.. Liker ikke mat som smaker sure skosåler... Hehe.. Fikk en sånn fin ost på et julebord for noen år siden.. Både smakte og hadde konsistens som en sur, seig skosåle... For ikke å snakke om lukten... Blæ... Pyton....
2 tette - med flette Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hehehe Nei jeg må nesten si meg enig der.. Eneste osten som går ned her er en veldig mild brie, fordi den ikke msaker så mye, eller rett og slett smøre-ost med kryddersmak Synes tilogmed jarlsberg er for mye smak i, litt flaut på ost og vin kvelder og kun spise kjeksen, men orker ikke tvinge meg i noe som lukter så jævlig som mye av det
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2007 Nei.. Jeg heller er ingen reser på jarlsberg, da må det være skinke og agurk sammen med den.. Hehe.. Vanlig mat har jeg sansen for.. Ikke alt dette jåleriet.. Sånn tapas f.eks.. Kunne jeg aldri kommet på å servere noen.. Hehe.. Men mulig det er jeg som er for mye "bonde"..
2 tette - med flette Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 har vel ikke noe om å være bonde eller ikke å gjøre.. hehe Selv om jeg er veldig byjente så spiser jeg hverken tapas eller sånn staselig sushi, fysj a meg.. Eller sånn tartar, men min søster skal være så fin og staselig, så hun presser i seg alt dette klisset! Fisk er godt det altså, men skal være ovnsbakt
temi & keli Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 ...men.. f.eks blå castello er jo pasteurisert.. Kan man ikke spise den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå