Gå til innhold

Dette er nå min mening da.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke si jeg forstår de foreldrene som har barna i bhg hele dagen lang, som aldri får fri. Jeg snakker ikke om de som IKKE har noe valg. De som jobber turnus osv...Men de som er hjemmeværende f.eks med en baby. Kunne aldri falt meg inn å ikke la mini få kortere dager eller fri innimellom =)

Barnehagen er et kjempefint sted å være ja. De lærer masse og leker fint med vennene sine.

Personlig elsker jeg å tilbringe tid med gutten min. Og nyter hver dag med ham. Vet at trives i bhg men elsker å han han hjemme også. Han kjeder seg ikke, fordi vi finner på ting sammen. Besøker bondegårder, drar på piknik osv. Det skal ikke så mye til =)

Jeg fikk ikke barn for å aldri være sammen de hvertfall. Men det er nå min mening da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi..enda en "perfekt" mor som har samme mening som meg;)

Skrevet

Det finnes vel ingen som ikke kunne tenke seg å la ungen ha kort dag innimellom? Hvem har barna i barnehagen dagen lang og lar de aldri ha fri?? Nå bare finner du på noe fordi du tror du kan heve deg over noen....Noe så teit...

Forresten er det antageligvis ikke spesielt morsomt å være hjemme med mamma og ny baby. Tenk så lite tid som blir til overs for den eldste og så mange begrensninger på hva man kan finne på.

Skrevet

Tenker du virkelig slik? Stakkars deg...Jeg venter nummer to i januar og gleeeder meg..Det er masse man kan finne på med en baby og en 3 åring.

Skrevet

Ja og det må du jo få lov å ha, Men er den nødvendigvis den rette åsikten for alle?? Har alle identisk liv som deg. kan noe annet være like rett som det du synes??

jeg elsker også å gjøre ting med ungene mine og elsker utflykter og lignende. Forskjellen er at jeg vil gjerne ha med hele familien min på slikt og legger da som regel slike påfunn til helgene da alle er fri og kan være med på moroa.

Men jeg setter også pris på tid for meg selv, jeg er sykemeldt og får muligheten å ta igjen litt overskudd når minste er i barnehagen, netopp for at jeg skal orke å være en kjekk,glad og oppegående mamma.

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken type baby du får det ;-) Får du en som min, som ikke sover verken i vogn eller bæresjal (eller seng) og bare vil bæres de første 2-3 mnd så sliter du ørlitegranne, ja og så plusser du på at du selv bare sover 2-4 timer i døgnet et par måneder og bor på et sted hvor det ikke er andre med barn hjemme, ingen steder å besøke med mindre man vil kjøre 1-2 timer, ingen babysvømming, babysyning, åpen barnehage eller noe så får vi se hvor gøy du tror 3 åringen hadde synes det var :-) Det lyser bare så utrolig igjennom at de som svarer på disse trådene ikke har peiling på hvordan det er å ha en krevende baby som man ikke kan ta med seg noen steder og som sover ekstremt dårlig slik at man blir utkjørt og må bæres eller underholdes omtrent hele dagen, for da blir det rett og slett ikke noe hyggelig for eldre søsken fordi man verken har overskudd eller energi til overs for dem. Jeg har god samvittighet for at ungne er i barnehagen selv om jeg er hjemme med mini fordi jeg vet de får mer ut av dagen der enn om de skulle gått hjemme med en overtrøtt mamma og sutrete baby.

Skrevet

Skulle ikke du sende babyen din i barnehage/ dagmamma når han er 10 mnd da, Lelana?

Er vel ikke den rette til å dømme du da?

Skrevet

OK Hi, da gjør alle som du mener i morgen...

Er det mulig å bli så ensporet at man ikke ser at mennesker er forskjellige??

Eller gjør valg som ikke du ville gjort??

Våkn opp, alle er ikke som deg....

Skrevet

Om du ikke dømmer noen og dette er din mening, hva er dette da?

"Jeg kan ikke si jeg forstår de foreldrene som har barna i bhg hele dagen lang, som aldri får fri. Jeg snakker ikke om de som IKKE har noe valg. De som jobber turnus osv...Men de som er hjemmeværende f.eks med en baby. Kunne aldri falt meg inn å ikke la mini få kortere dager eller fri innimellom =)"

Kall det hva du vil, i mine øyne er det å dømme de som ikke velger som deg!

Skrevet

Henger meg på HKH M1g!

Selvinnsikt er en dyd...:)

Skrevet

Selv om du skifter nick fortere enn vi andre skifter underbukse er det ikke vanskelig at det er mamma25 som står bak...

Hvis du ikke kaller dette å dømme, så vet ikke jeg hva som kvalifiserer.

Skrevet

Du kommer forøvrig nok til å få en liten oppvåkning når du står der med hysterisk baby som vil ha mat og hysterisk sjalu 3-åring som vil ut og leke - he he...

Skrevet

Blir dama aldri ferdig med den bhg debatten? Husker hun syntes så synd på oss hehehehehe:)

Skrevet

Det har du jammen meg rett i Spetakkel:o)

Noen tenker/ser ikke lenger enn sin egen navle!

Skrevet

Kjære Lelana !

Fint du gjør det som passer best for deg og dine barn ! Men la nå oss andre velge selv hva som passer best for våre barn ... Vi er ikke dårligere foreldre fordi vi velger noe annet enn deg !

Skrevet

Ah, mamma25 ja. Det vil jo forklare mye. Lettet nå, trodde et øyeblikk det var flere av sorten!

Skrevet

Kjenner igjen henne etter bare et par setninger, jeg. He he...

Skrevet

Man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt.

Kanskje en ide å vente til du faktisk har fått en baby til før du uttaler deg....

Kan være at den nye babyen får ekstrem kolikk for alt du vet, spørs hvor moro 3 åringen synes det er å gå hjemme da.

Eller hvor gøy det er å være på picknic med en liten en som hyler av full hals og en mamma som ikke har sovet de siste 14 dagene...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Er det denne du mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...