ambumamma Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 har kun jobb til 31.12.2007. går ut i permisjon 21.04.2008 så har akkurat rekt å tjene opp permisjonspenger. men... hva gjør jeg i mnd jan, feb og mars? det er jo tre mnd uten lønning. og hvem ansetter vel en som er seks mnd på vei og straks skal ut i permisjon. NOen som vet om noe lurt så jeg får penger de reseterende mnd før permisjonspengene kommer?
Bondine Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Hvis du blir arbeidsledig må du vel melde deg arbeidledig? Hadde tatt en telefon til NAV jeg. Lykke til!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, da blir det vel arbeidsledighetstrygd de månedene da. Ring Nav og snakk med dem, evnt. sett opp en time til en prat. For du melder deg arbeidsledig om du ikke har jobb lengre.
ambumamma Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 får jeg penger ut ifra det jeg har tjent det siste året da heller? litt grønn på detta. har lissom alltid vært i jobb
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Er ikke helt sikker på hvordan reglene er nå, men dette vet de på Nav. Du får i allefall dagpenger etter hvor mye du har tjent.
tinderella Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 hei jeg hade heller ikke fast ansettelse, og var i grunn litt bekymra sånn rent økonomisk om hvordan jeg skulle klare meg. Jeg hadde termin i slutten av Januar 07, og jobba alt jeg kunne til slutten av november. Da sa det stopp, jeg klarte ikke å jobbe en dag mer pga at det ble for tungt (er sykepleier). Jeg dro til legen min, og jeg fikk svangerskapspenger helt frem til fødselen. Svangerskapspengene er et alternativ til sykmelding, og fungerer i prinsippet på samme måte. Men som legen sa, jeg kan ikke sykmelde deg når du ikke er syk, for graviditet er ingen sykdom. Derfor fikk jeg penger selv om jeg ikke hadde fast jobb, og ikke klarte å jobbe lenger. Så hvis du blir sliten/ikke klarer å jobbe er jo det et alternativ. HVis ikke ville jeg nok ha prøvd arbeidsledighetstrygd eller hva det nå heter.
tessababy;) Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 hihi.. jeg er nå 24 uker på vei.. og fikk meg faktisk jobb for to dager siden...jippi!! litt utrolig.. trodde det ikke selv men jeg fikk altså jobb! så jeg får jobbet heldigvis sånn at jeg har jobbet nok til å få foreldrepenger i stedetfor engangsstønaden...
Hanne31 Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Søk om dagpenger så skal de regne 6 av de 10 beste mnd du har hatt. Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå