snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Vi strever med masse luft i magen og tenker å prøve ut litt,slik at lillingen slipper å streve sånn med det. Helsesøster og apotek anbefaler Minifom. Jeg mener å ha hørt/lest en del kritikk av dette legemiddelet, men ikke hva - konkret... Hjelp meg litt. HVA er de negative sidene ved Minifom?
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Har ikke fått med meg kritikken av minifom, men det hjalp godt på magen til lillemann:-) Han ble kvitt en del luft og ble veldig mye roligere.
v.n.2 Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Vi brukte dette flittig, og det hjalp. Har ikke hørt noe negativt. Vi brukte også en del sukkervann, men det var helst mot mageknip. 2 ss sukker i 1 dl varmt vann.
snartmammapåny Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Helsemyndighetene advarer mot langvarig og ukriktisk bruk av minifom. Så om ditt barn virkelig får det bedre med minifom så ser ikke jeg problemet med å bruke det over en periode for å komme gjennom de verste smertene. Grunnen til advarslene var at Minifom innholder en stoff som kan virke hormonforstyrrende. Var vist en undersøkelse på noen mus og noe styr. Men har da ikke blitt bevist noe at dette virker inn på mennesker. Har selv gitt mini Minifom når kolikken sto på som verst. Tenkte som så at om det hadde vært så farlig så hadde de nok tatt produktet av markedet, og så er jo dette et produkt som har vært i over 30år og har ennda ikke hørt om mennesker som er skadd av dette. Anbefaler deg og en tur til osteopat, dette hjalp småen og vi kunne slutte på minifomen:D
*ale* Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116 Her er en artikkel med info om hva som er farlig med Minifom,,,
Nusseline♀♀♂ Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____23529.aspx
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tror jeg ville vært forsiktig med Minifom jeg. Det gjør ingenting om en unge strever med magen dersom den ikke har vondt.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Eh.. Regner med at babyen har vondt da i og med at de vurderer minifom. Jeg har brukt det til mine 3, men hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg ikke gitt de det.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2007 Tusen takk for forklaringer og kildehenvisninger. AKKURAT det jeg ville ha! Har lest om Minifom flere ganger. Men så er det noe med at når en ikke selv er i målgruppen der og da... Derfor festet det seg ikke. Nå er vi der, definitivt! Her har ingen i familien hatt særlig lang sammenhengende søvn på fem uker. Vi må prøve noe... Men kanskje ikke Minifom - enda! Det ergrer meg at helsevesen og apotek ikke er informert. Jeg spurte spesifikt om kritikken og om hvorfor mange velger å ikke bruke dette. Dette var opplysninger Legemiddelverket gikk ut med... Synes fagfolk bør være oppdatert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå