Gå til innhold

sexlyst totalt forsvunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

før jeg fødte for ca 9 uker siden hadde jeg en enorm sexlyst en periode... etter jeg hadde født og de påfølgende 4 ukene var sexlysten enorm.. vi gledet oss til etter 6 ukers kontrollen sånn at vi kunne begynne å bruke lysten til noe.. men nå er den totalt forsvunnet, helt borte. jeg lurer på om det kan være at jeg har begynnt på pillen som gjør det... vurderer å slutte med den og bare holde meg til gummi en stund for å se om lysten dukker opp igjen.

noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan ha noe med ppillen. prøv å bytte ppillemerke og se om du får mer lyst da? kan hjelpe det. også finnes det jo mange andre prevensjonsmidler enn kondom og ppille=) kanskje noen passer bedre for deg? dritt å bruke pillen hvis den dreper sexlysten..

lykke til:)

Skrevet

ja hater den pillen uaansett.. glemmer den heeeele tiden..

Skrevet

ja. skikkelig slit det der. huske på dne ekke lett..

hva med pplaster, psprøyte,spiral eller noe? :)

Skrevet

vil egentlig ikke bruke sånne ting.. jeg har virkelig slitt med å bli gravid.. så er urolig for å få enda større vansker om vi vil ha flere med tiden.. må ta en prat med legen tror jeg.

Skrevet

Hva med å investere i en pearly, ladycomp eller babycomp da, Duracell?

Jeg merka enorm forskjell fra jeg slutta på pillen og gikk over til babycompen min! Disse er jo helt hormonfrie, har ingen bivirkninger og kan jo være kjekke å bruke om dere planlegger flere barn (ikke helt enda, kanskje men... ;-))! De er litt dyre, men du får se på det som en engangsinvestering!

Skrevet

Hos meg har det vært STOR forksjell på livet og lysten med og uten p-pille, altså! Etter å oppdage hvor deilig det er å ha lyst, i stedet for å ha en del plikt-sex, skal det en del til før jeg går tilbake på p-pillen!

Skrevet

Husk på at det er ENORM forskjell på hvilke piller du tar og da..

Hormon mengden til de forskjellige er veldig forskjellig, og hvilke av hormonene som er mest av..

Ville prøvd å byttet pille merke om du vil fortsette med det..

Jeg mistet helt sexlysten av å gå på microgynon, men byttet til Jasmin, og da kom den tilbake :)

Skrevet

Ja, det er ulik hormonmenge i de ulike pillene, men for min del spilte det liten rolle... Prøvde mange forskjellige typer, både p-piller og mini-piller og kombinasjonspiller...

Og ut fra det Duracell sier om at hun glemmer pillene, og har hatt problemer med å bli gravid tidligere, så er kanskje en hormonfri pervensjon en bedre løsning for henne. Da får syklusene hennes "styre seg selv", uten noen innblanding! ;-)

Men det er jo så ulikt for alle, det er egentlig bare å prøve seg fram! :-)

Skrevet

AurorasMamma med bøllefrø!:

Takk for svar,det er nettopp det jeg tror jeg vil.. ha noe som ikke påvirker syklusen og som er proppet med hormoner som kan hindre meg eller gjøre det enda vannskeligere å bli gravid senere.

Jeg brukte nemmelig 36 pp på førstemann og 21 pp på andremann, det er lenge nok uten at noen hormoner har klusset med kroppen min i forveien.

Hva koster en sånn og hvordan fungerer den?

Skrevet

Oj, så pass lenge!! Ja, vet du... Da holder jeg med deg i at du prøver med en annen type prevensjon!

Vet du hvordan syklusene dine er da? Er de stabile?

Tror man bør ha ganske stabile sykluser for å få til å bruke disse pfc'ene! De er utrolig enkle i bruk, du måler tempen under tunga hver morgen, og etter 1 mnd der pfc'en registrerer deg, gir den deg rødt(eggløsning), gult (usikker periode) og grønt (ufruktbar periode) lys. Jo lengre tid du bruker den, jo færre røde dager får du.

Det fins tre typer pfc:

1.Pearly - denne er den enkleste og billigste. Har vel stort sett bare de enkleste funksjoner.

2. Ladycomp - denne er med en del ekstra funksjoner.

Babycomp - dette er vel rolls roycen, hehe... Denne er visst flott å bruke når man planlegger baby, du får indikator på hvilket kjønn det blir på hvilken dag, termindato, sannsynlighet for at du er gravid osv.

Du kan lese mer om de ulike typene her inne:

http://www.buenaventura.no/

Jeg kjøpte min babycomp brukt på finn.no. Både baby- og ladycomp er ok å kjøpe brukte, de får du kjøpt nye temp-sonder til fra leverandøren. På pearly kan ikke denne byttes ut, og jeg syntes det var litt kvalmt å skulle putte temp-sonden brukt av noen andre i munnen... :s

Er ganske mye penger å spare på å kjøpe brukt! :-)

Skrevet

Ok, tusen hjertelig takk for utfyllende svar.

Tror jeg skal sjekke ut det der ja. Jeg hadde (før jeg ble gravid) veldig stabile sykluser.. kom på rette dagen hver eneste mnd.. så da kan kanskje dette være noe for meg. Men må jeg da vente til første mens har kommet før jeg begynner? Har ikke fått den ennå,men ammer heller ikke så satser på at den dukker opp om ikke alt for lenge.

Vi snakker om at vi kanskje vil ha max et barn til om noen år, og da er det ille nok om vi sliter og kanskje bruker 2 år på å få det til, om ikke masse hormoner skal klusse det til enda mer så vi kanskje bruker 4 år istedet liksom.

Skrevet

Ja, skjønner jeg godt... Hmm, husker ikke helt hvordan det var med oppstart etter svangerskap, men kan nok se for meg at det er lurt å ha kommet igang med mensen først... Tror kanskje det står noe om det inne på en av sidene på den linken jeg gav deg! :-)

Håper du får nytte av tipset, jeg synes i alle fall den er super! :-)

Skjønner godt at du ønsker noe mer naturlig når dere har hatt så lange prøveperioder før!!

Skrevet

tusen takk, dette skal jeg absolutt drøfte med gubben.

Ha en fortsatt fin kveld.

Skrevet

Takk det samme! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...