Gå til innhold

fly utenlsndsk og flaskemelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

kan noen av dere som nettopp har flydd kort og kjapt fortelle meg om reglene igjen?

Eller legge ut linken til regler til reglementet?

Jeg vet at det har vart oppe her før men jeg finner ikke tråden.

Og åpenbart bruker jeg feil stikkord på Google.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at du får ta med deg det du vil til babyen når du er ute og flyr - også fra strenge London. Har ikke flydd til USA med baby, men har erfaring fra flygninger i Europa, Asia og Oseania.

Skrevet

Takker dere begge.

Hvis infoen i linken stemmer er det ikke mer enn 100ml væske og det er det jeg har hørt rykter om.

Jeg trenger mye mer. - Har i alle fall lyst å være forberedt til forsinkelser, selv om jeg håper jeg kan unngå Berlins mareritt. Det må jo ha vært grusomt med 8 timers forsinkelse. Å vente er det verste jeg vet-selv uten barn.....

Hvis lille krokodille blir sulten og utålmodig i tillegg, er ikke det like koselig.

Han er forferdelig sutrete for tiden :/

Skrevet

Hei på deg, Luna!

Vi fløy fra Gardermoen for 2 uker siden, og da var det ikke noe problem å få med flere flasker med mm gjennom sikkerhetskontrollen.

Tror nok de praktiserer dette likt alle steder; de lar deg få med det babyen måtte trenge og mer til. Det eneste er vel at man evt. må være forberedt på å smake på innholdet, tror jeg (vi slapp det vi da).

God tur!

Det er forresten bare 3 dager til vi også skal ut og fly igjen, så da får vi testet systemet en gang til...

Skrevet

Jeg har reist MYE med Jojo, i usa, asia og europa. Jeg hadde alltid med tre tomme flasker og x antall pk med Nan. Kjøp ferdige pk, mye enklere å ha med på fly. De har aldri stoppet meg, så lenge alt var pakket i gjennomsiktige poser... Men jeg kjøpte litt større enn de du får på flyplassene. Tre flasker i en, og x antall pk nan i en, etterhvert ferdige porsjonspk med grøt, og middagsglass etc etc ;-)))

Hadde vel sikkert 4-5 poser med på de lengste turene. Husk en pose med nesedråper og evt andre småting (små tuber med babysalve etc)

God tur!! Det går sikkert kjempebra ;-)

Og et tips til alle som skal reise langt; Hvis dere får sånn "seng" til babyen, heng et teppe over så den lille ikke blir så forstyrret av alle som går forbi og lys etc. Du fester ene hjørnet i luka til hattehylla over, og så henger det som et telt over kurven.

Skrevet

Takk det var smart: Nesedråper og ferdig Nan.

Vi skal ikke fly lenge, men jeg flyr alene med han og det er jo like styrete å fly langt eller kort.

God helg til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...