Fabelaktiv Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 "...når noen synes 3 timer sammen med barna sine om dagen er mer enn nok, så tror jeg kanskje barna har det bedre i bhg." fra "solstråle" igjen... tenk å ta sånn på vei over hva folk skriver - er dere sånn ovenfor barna deres også eller? Hva slags mødre er dere som har slike fordommer.. hva slags bestemødre vil dere bli? bare lurer jeg.. humre
Neijasså... Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Flere som ler, her. Maken til fanatisme har jeg sjelden vært borti. Tenk hvordan disse damene er i RL, da? Regner med de ligger utenfor barnehagene og noterer ned hvor lenge ungene er der slik at de kan sende bekymringsmeldinger til barnevernet...
Lilly 79 Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Har du ikke forstått at enkelte her inne er GUD når det kommer til barn, og måten å håndtere de på....? Da er du isåfall alt for lite her inne, anbefaler deg at du kutter ut minst 2 av timene du er sammen med barnet ditt daglig, til å sitte her. -Å lære hvordan du skal buke den resterende timen på barnet ditt;-)
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Du legger jo ut en innlegg som du vet provoserer mange.. da får du tåle svara du får og ikke henge ut enkelt personer på denne måten..
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Hi, hi, hi! Tror du tar mere på vei enn meg! ;-) Men jeg MENER det du referer til. Og hva har det med fordommer å gjøre? Og hva har det med hva slags mor jeg er, og ev. hva slags bestemor jeg vil bli? *LOL* :-O
Fabelaktiv Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hun står for det hun sier,, og det er jo greit det Jeg må jo få lov til å ytre min mening... og "svare" på tiltale
Neijasså... Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Det med fordommer går vel på insinueringer om at folk med barn i barnehage helst ikke burde hatt barn og at de generelt er udugelige som omsorgspersoner. Jeg har ingenting imot at folk velger å ha sine barn hjemme, men forventer av siviliserte mennesker at de ikke er så sneversynte at de tror at alt de gjør selv er nødt til å være det eneste rette.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Er en grunn til at jeg ikke er så aktiv her inne lengre gitt.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg ler av det meste her i verden, men det som ble debattert nedenfor er et viktig spørsmål. Og jeg tror det er altfor få som stopper opp og tenker nøye over hva vi egentlig gjør med de små. Og hvorfor vi gjør det. Og usikkerhet (dere mener vel det samme som meg, jenter?...), hersketeknikker (sint på deg, og måtte det gå dine små dårlig i livet, og hihi så dumme dere med motsatt mening er) er kanskje vanlig på denne nettsiden. Men spørsmålet gjenstår.
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Det har ikke med fordommer å gjøre uansett, da bør du slå opp ordet fordommer i ordboka. Vet du at snuppa vår går i bhg? Har ikke noe imot bhg i det hele tatt, jeg! Men - jeg tror ikke barn under 3 år har behov for å være i bhg hver dag fra 7 - 17. Jeg tror ikke de har behov for å være i bhg i det hele tatt, hvis de har aktive og engasjerte foreldre. Allikevel ser jeg ikke ned på de som gjør det sånn. Det jeg synes er rart, er at de har sånt behov for å markedsføre at de ikke har dårlig samvittighet, for DET ville jeg hatt. Og på lik linje med alle andre her inne, så har vel jeg rett til å uttrykke min mening? Eller har jeg ikke det hvis den ikke er lik alle andres?
fleXibel Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Hva slags mor jeg er og hva slags bestemor jeg vil bli har INGENTING med hvordan jeg svarer på innlegg her inne. Og trodde og at det å ytre sine meninger var en positiv ting og ikke en negativ ting som vil henge etter en gitt....
Neijasså... Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Synonymer til fordommer: forutinntatthet, vrangforestillinger. Kan ikke se annet enn at det er ute og går her? Rett skal være rett, det var vel ikke solstråle69 som mente at folk hadde barn i bhg fordi de ikke var fysisk og psykisk i stand til å takle barn (eller hva-det-nå-var-for-noe-sludder). Men jeg står på at det er forutinntatt å anta at alle med barn i bgh ikke er aktive og engasjerte! Når det er sagt, så har du selvsagt lov til å uttrykke dine meninger, solstråle69, på samme måte som jeg her. Og - for ordens skyld - min datter på 2.5 er ikke i bhg fra 7 -17, er da ikke mange som er det?
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 Det er det mest fornuftige innlegget jeg har sett her på lenge, Alienbud.
Fabelaktiv Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 18. oktober 2007 Akkurat DET var ment slik at man kanskje ikke bør være så dømmende ovenfor folk sine valg - fordi barna dine kan ende opp med å ha akkurat de samme valgene som du engang "så ned på som forkastelig" og hvordan skal du da takle barnet sitt valg? men du skjønte kanskje ikke det?
solstråle69 Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 Det er faktisk mange barn som er i bhg fra 7 - 17. "Forutinntatt å anta at alle med barn i bhg ikke er aktive og engasjerte"? De sier det jo selv!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå