Gå til innhold

Klær fra loppis og arv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si et par ting angående dere som kommenterer at dere selv kjøper klær på loppis og arver fordi dere har dårlig råd. Og at dere ikke bryr dere om det i feks barnehagen.

Nei, hvorfor skulle dere det?

Jeg har penger nok til å kjøpe alt nytt, både klær og vogn, men jeg skjønner ikke helt vitsen... Jeg fått så utrolig mye fine klær av kollegaer og mødre i barnehagen jeg jobber i, familie og venner. Det bare stod på kontoret da jeg kom på jobb, og jeg ble jo kjempeglad!!

Den første vognen fikk jeg for 500 kr av min kusine. En kjempeflott Simovogn som jeg nå selger til en annen venninne for 250 :)

Den vognen jeg bruker nå var i utgangspunktet svart, men er så falmet at den er helt grå. Og litt rustet på hjulene. So?

Jeg droppet å være med på dib-treff fordi det eneste de snakket om var merket på vognene, best-i-test-soveposer til 2000 (på salg!!) og alt annet de hadde kjøpt nytt!! Jeg ble så kvalm, og jo mer jeg tenker på det, etter mer latterlig syns jeg det er!

Tenk litt på miljøet. Hva hvis ALLE skulle kjøpt alt nytt? Hva da med det som er brukt? Skal vi bare kaste det? Hva er vitsen med å føde barn inn i verden hvis de ikke skal få glede av jorden vår? Hvis alt blir kaos når de blir voksne pga vårt forbruk? Jeg blir helt matt av dette markedet! Jeg NEKTER å være med på det!!

Og siden jeg jobber i barnehage ser jeg dette hver dag. Jeg har full oversikt over folks inntekt, og det er mange som tjener kjempebra som kjøper på loppis av samme grunn som meg. Men jeg har også opplevd en alenemor som kastet dressen til sønnen sin i søpla utenfor barnehagen fordi det var et hull på kneet på den... For henne skulle alt være perfekt utad, og at hun "glemte" matpakken annenhver dag var ikke så nøye... Vi tok den opp igjen og brukte den som "lånedress". Funket som bare det:)

Nei, vi må lære barna andre verdier enn bruk og kast! Jeg syns det er kjempeflott at folk tenker på miljøet, for man er jo automatisk miljøbevisst når man arver og kjøper på loppis!

Gi dem heller kjærlighet og omsorg istedet for ting! Det har de ikke bruk for likevel! (Noe må de jo selvfølgelig ha da!)

Stå på jenter! Vi er de beste!! :)

(Og de som misforstår dette innlegget, og tror det er kritikk mot noen, får heller bare tro det! Og de som vil må jo selvfølgelig bare kjøpe alt nytt! Bare pass på å selge det og ikke kast det!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar gjerne i mot brukte klær. Spesielt baby-klær blir jo ikke utslitt etter en eller to babyer. Men jeg har venninner (stort sett yngre enn meg) som sier rett ut at de bruker ikke noe av det de har arva fordi de syns det er så artig å kjøpe nytt og moderne (!!! ja, det var ei som sa det!) til babyen sin.

Ja, selg klærne, eller hiv dem i en Fretex-dunk i det minste!!

Skrevet

arver gjerne klær jeg også :)) men ingen andre i familien har sønner dessverre..men er veldig enig med deg altså :)

Skrevet

Mine unger arver etter hverandre, særlig dresser og store ting. Jeg prioterer å kjøpe kvalitet slik at klær, sykler ol holder til mer enn en unge. Men har reagert på at det er så mange som ikke vil arve, forstår at folk ikke vil ha ting som ser veldig brukt ut, men enkelte jente ting jeg harprøvd å gi bort er bare brukt av en unge og ser helt nytt ut, allikevel vil de ikke ha det fordi det er brukt. Har inntrykkav at folk her i byn har for mye penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...