så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Her er det altså er rent he***te fra ende til annen når jeg skal lage middag. Må som regel stå i smug og lage mat så ikke han ser hva jeg gjør for da starter hylinga. Han henger i buksebenet mitt og hyyyyyyyyyler fordi han vil ha mat - helst i går. Han får skive og frukt når vi kommer hjem fra bhg i tillegg til at han spiser frukt rett før jeg henter han i bhg. Så han sulter ikke ihjel, han har bare et grusomt behov for å spise middag NÅ! Ikke lager jeg mat som tar så himla lang tid å lage, men det hjelper ikke. Det ender som regel med at jeg spiser middag om kvelden når han har lagt seg, men nå orker jeg snart ikke å lage middag mer. Gi meg noen kjempe gode råd nå damer, for jeg blir gal av den bukseslitinga...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Lager du middag til både deg selv og ham? Han er vel sulten da, sikkert? Jeg skjønte ikke helt det med skive og frukt, for hvis han er sulten så kan du vel lage middag med en gang du kommer hjem og heller bære over med litt skriking til du er ferdig, og gi ham en frukt mens han venter? Men etter det jeg skjønner spiser han frukt og skive når han kommer hjem, og så middag litt senere? Kan du lage middag mens han spiser skiven og frukten? Ikke så godt svar kanskje, men jeg skjønte egentlig ikke helt heller da...
så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 jeg var litt dårlig å forklare det der kanskje. Han får skive og frukt med en gang vi kommer hjem, i mens lager jeg middag. Og jeg kan bære over med skriking, men jeg får ikke lagd maten ferdig for han bare hyler og klistrer seg fast i meg.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 hehe, kjenner til det.. når jeg har tid lager jeg store porsjoner av en middagsrett, halvmoser og fryser ned. om morgene før barnehage tar jeg opp en boks og den er tint til vi kommer hjem og kan bare varmes i mikroen. middag på 2 min:) ellers er suppe en god ide hvis jeg ikke føler for å lage så mye mat. leggge brød biter i suppen (den tar jo bare 5 min å koke) så blir det et måltid. kina mat take away er også populært..
så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 hehe ja blir fort takeaway når man skal mate disse små på 2 minutter. men god ide å lage ferdig store porsjoner.
Gjest marie-s Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 He he dere lager altfor god middag;-) La han dekke på bordet mens du lager middag, det er 5 min. Løft han opp å la han se at det ikke går an å spise middagen før den er ferdig osv.
malin2 Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 halloj, har med lite av det samme problemet. Jag lager alltid STORA portioner. Spiser samme mat flere dager på rad eller fryser ned. På helgen kan du kansje passe på att lage middag og ha till vart fall to dager i uka. Førberede det som går på kvellen ex skrelle poteter... Om han får lov att sitte på benken og se på det som sker så glemmer han sig kansje litt. Prøvesmake på grønsaker och sånt. Ja det er lite av det jag gør. Lycke till!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Når vi kommer hjem fra bhg, så spør alltid gutten om han kan få se på en tegnefilm...dvd: byggmester bob, brannmann sam etc. Og da setter jeg på en dvd ( for deilig å slappe av foran tv'n litt etter en dag i bhg). Så lager jeg middag. Bruker maks 45 min. Så hos oss bruker jeg dvd som avledningsmanøver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå