Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Hmm... Kontoret vårt skal på vinsmaking i kveld.. Jeg har fått kjøpt inn eplejuice til meg, men vi skal rundt på en sånn guidet tur rundt om i vinkjelleren, få høre om de forskjellige sortene, bærene osv osv... Har null tolleranse for alkohol. Men hvor farlig er det å ta et par dråper bare, bare for å kjenne hvilken smak vinene har? Ikke en slurk av hver altså, men et par dråper bare.. Hadde egentlig tenkt å bare la det være, men når jeg fikk vite at det var et sånn opplegg, ble jeg litt i tvil.. Er 26+5 i dag.. Noen som vet? Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Har også vært på vinsmaking..hehehe!jeg tok en liten sipp jeg..hadde så lyst til og smake på en spesiell vin som var lagret i 80 år....Can u blame me??!! men det var bare av et glass da ikke flere..
Bondine Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tror ikke det er farlig med en smak. Det er jo promillen som er skadelig, og den blir neppe høy av et par små slurker. (Selv etter flere mnd uten alkohol.) Men spørsmålet er om du kommer til å skylde på deg selv eller ikke om det, mot formodning, skulle skje noe... Det er ihvertfall slik jeg tenker.
Måånestråle Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 På vinsmaking er det vanlig å spytte ut også (ellers hadde jo de som jobber i 'wineries' vært fulle hele tiden), så da kan du jo smake på vinen og spytte ut? Da får du ikke i deg alkoholen.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 Tenker litt sånn jeg også nå.. At det er jo minimalt med alkohol som opptas i munnen av noen dråper bare.. Har ikke tenkt å ta slurker, men bare for å kjenne smaken.. Skal jo kjøre bil noen timer etterpå også..
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg drikker ingenting alkohol nå, men da jeg var gravid for 10 år siden, så var det "lov" for oss gravide å drikke 1 glass vin en gang i blant, og jeg gjorde det kanskje 5 ganger i løpet av svangerskapet. "Alle andre gravide" på den tiden gjorde det også. Mamma gjorde det da hun gikk med meg og søsteren min etc etc... Jeg tror ikke det er sååå farlig å bare drikke noen få dråper. Ingen jeg kjenner har fått noen varige mèn av det.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 En kan vel strengt tatt ikke vite om noen har fått varige men av akkurat det ;-) Det er vel det som er poenget med alkohol som med mye annet. Alkohol er potensielt farlig, helst i større mengder. Problemet er bare at en kan aldri vite hvor mye som skal til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå