Gå til innhold

noen som har begynt med grøt eller annen mat???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på å starte med grøt nå for lillegutt er urolig og veldig suttrete hele tiden stort sett.andre som har det på samme måte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi skal starte med grøt eller velling når han blir 4 måneder. han trenger det sikkert ikke, men jeg ønsker å introdusere mat tidlig.

min gutt er veldig urolig disse dager, men det er fordi han vil så mye mere enn han klarer, og da blir det en del sutring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt gutten min to små ts med mais grøt pulver i mme hans på kvelden nå i 4 dager... han har vært veldig urolig og hadde begynt å spise veldig mye mme....

prøver forsiktig å venne magen hans til det....har ventet så lenge som mulig, men nå var det på tide... han er nå kjempe fornøyd og klarer til og med å bæsje selv :) hurra....

 

men venter en stund til med å gi ordentlig grøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her og. Vi satser på pupp så lenge som mulig. Er jo veldig praktisk da! Fullammet eldstejenta til 6 mnd, og det gikk helt fint å gi grøt da hun ble 6 mnd. Men det er klart, ser jeg at Anna trenger mer mat eller blir urolig på kvelden/natta, så er det nok tid for å begynne. Men som sagt, jeg utsetter det så lenge jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal prøve å fullamme til han er 6 mnd. Men skal gi han små smaksprøver fra 5 mnd alder, men ikke som hele måltider.. Det anbefalte helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fullammer¨.å tenkte å gjøre d til poden ble 6 mnd.. håper d går denne gang.me 1 mann måtte jeg starte når han var 4 mnd for han krevde mye mere enn jeg hadde..syns d er lettvint me pupp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ammer trenger ikke begynne med grøt ved 4 mnd alder... Men de aller fleste som gir mme bør begynne å gi smaksprøver ved 4 mnd alder pga næring... Men man skal ikke begynne før babyen er 4 mnd...

 

Men en ting jeg lurer på... hvor mange dager skal man gi smaks prøver før man gir et fullt måltid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir smaksprøver,men det er i samråd med lege og hs. Gutten får mme og når de er under 6mnd skal de helst ikke ha mer enn 1l i døgnet. Så han får to babyskjeer med tynn maisvelling på kvelden. Han begynte å våkne på natta igjen og når han får mat på natta ligger han over 1l. Når han får vellingen sover han hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...