limegrønn Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Jenta mi skal få mange bøker til jul, for hun er så glad i å lese. Men kommer ikke på titler på noen gode barnebøker, og jeg tenkte å bestille via nett. Har også lyst på ei fin sangbok.Er det noen som har noen bøker å anbefale?
limegrønn Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 OI...det glemte jeg* dårlig hukommelse* Hun blir snart 2 år!
MissAntrop Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Den lille larven Aldrimett Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans Jeg vil spise et barn Det er mine topp tre. Jeg ELSKER barnebøker! Ellers så har Andre Bjerke rim og reglebøker som er morsomme! Og Torbjørn Egner har jo endel morsomme barnesanger som nok finne i bokform. Har du sett bokserien. "Den store barnesangboka", "Den store eventyrboka" etc? Absolutt til å anbefale.
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 -Den lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans -Lillesøster-bøkene -Johannes Jensen-bøkene (Henrik Hovland) -Når to er sinte på hverandre (Bringsværd) -Gruffalo/Lille Gruffalo-bøkene (Julia Donaldson) -Herr Frosk-bøkene (Velthuijs) -Ufo i barnehagen -Ulvene i veggen (Gaiman, egentlig beregnet på større unger) -Ruffen-bøkene (Bringsværd igjen) -Jone er full av prikker (Sædberg) -Reven og grisungen-bøkene (Rørvik) -Hvem skal trøste knøttet? (Jansson) osv.
Nurse80 Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Tassen-bøkene Surremus-bøkene Thomas Tog klaffebok Ole Brumm sangboken (Viser og vers med Ole Brumm) har fine bilder og kjente og kjære sanger til barn Eventyr med Ole Brummsk vri er en bra bok med ulike fortellinger.
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 ungene våre bare elsker molly mus!!! har både dvd-filmer og bøker. og de er flittig brukt! t.o.m. gutten på 4 år er glad i det enda..
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Min favoritt er lille larven aldri mett. Så er Emma bøkene veldig fine.
limegrønn Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2007 Takk for alle flotte svar! Skal sjekke ut alle bøkene som er nevnt
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 hun er kansje litt liten enda, men min favoritt bok er til til huttetuenes land!!! har ikke sett den i butikk,men kjøpte den hos cappelens. den ble lest til meg når jeg var liten, og jeg har leita i mange år før jeg endelig fant den:)
Mamma med to søte små Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Emma og Thomas bøkene er veldig populære hos oss. Den store sangboken er også en slager.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Karsten og Petra-bøkene! Helt suverene!
bjørnebær Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Bøker som både eg og guten min elskar: Vrimlebøkene til Rotraut Susanne Berner (ingen tekst men masse flotte historiar) Bæ og Bæ bøkene til Olof og Lena Landström Boka om Benny av Barbro Lindgren
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 Snuppa mi har akkurat blitt 2 og hun elsker Luddebøkene
Odine! Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 Stina Wirsens "Hvem blør?" "Hvem kler på seg?" (+ to til i den serien) Bøkene om Barbapapa Lille-Leo-bøkene "Beibi jobber" og "Beibi lei seg" Lillesøster-bøkene (Kari Grossmann) For litt større barn: Baobab-treet Unbracomonsteret Her er en gris(muligens ikke i salg lenger)
Smellt P. Tjukka Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 Albert Åberg Den store hvite sangboka er absolutt favoritt
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. oktober 2007 #18 Skrevet 18. oktober 2007 De store hvite, (sangboken, asbjørnsen og moe osv.) og den store serien (ole brum, knerten osv.) Albert Åberg Gubben og katten bøker. Baby einstein bøker. Dr. Seuss bøker (soveboken er super). Bø og Bæ. Emma og Thomas. Ludde. Vrimlebøkene (vår, sommer, høst, vinter). Lille larven aldri mett (andre Eric Carle bøker). Geitekillingen som kunne telle til ti. Elsa Beskow bøker. F.eks. Tassens lekekasse (hvor man skal trykke på forskjellige knapper mens man leser, vi har en til, men husker ikke hva den heter nå, Tassen og musikk-korpset kanskje..). Til å ta og føle på bøker (serien heter "til og ta og føle på"). (Har utrolig mange fler, men.. er ikke hjemme for tiden fordi vi pusser opp så jeg kommer ikke på mer, men disse er av de mest populære nå for tiden). Noen cd'er som er utrolig fine Barnas viser 1, 2, 3, 4, 5-6, 7-8 Føler vel at de første er for de små også øker nivået.. sånn et alternativ til en god sangbok tenkte jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå