FrøkenKnallkul Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Babyen min på snart 3 mnd har så vanskelig for å sove på dagtid. Det eneste som fungerer er å trille tur eller kjøre bil. Trillet en lang tur i dag, men han sov kun i en halv time før tinntallerkene var oppe igjen... Fra kl 08.00 til nå blir det litt lite søvn på en så liten kropp, og resultatet er at han blir sur og grinete og generelt utilpass. Så jeg la han inn i senga nå litt før fire (det går som en lek på kvelden....), og etter å ha ligget og skreket i 10-15 sovnet han endelig. Jeg føler meg som verdens verste mor som lar han ligge og gråte, men han må jo sove litt også. Er ikke noe særlig verken for han eller meg når han sover for lite. Er det greit å gjøre det på denne måten, eller burde jeg heller ha trillet enda en tur i drittværet, evt. tatt bilen og kjørt en tur??? Får så dårlig samvittighet! Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 det er så veldig forskjellige meninger om dette her inne... jeg syns ikke du bør føle deg slem..syns han bør lære seg å sove i senga si oxo..men du har ikke prøvd å ta vogna inn da??? så kan han sove i den inne,hvis han sovner lettere i den på dagen...
jordbærsjokolade Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Uff, jeg vet ikke helt hva du burde gjøre, men all litteratur jeg har lest selv om "skrikekurer" og søvn, fraråder sterkt å la så små babyer ligge å gråte seg i søvn. Jeg dømmer deg ikke altså, og vet selv hvordan det er å ha en baby som bare skriker. Men jeg syntes ikke du bør gjøre det igjen. Det jeg gjør er enten å bysse henne i søvn (det har du sikkert prøvd), eller så har jeg i det siste prøvd å slite henne ut med lek..Og det har faktisk funket. Jeg har ikke latt henne hvile før hun virkelig er så trett at hun slukner med en gang hun legger seg ned. Morsom lek altså, med jogging rundt i leiligheten, masse rare fjes og latter og ting som hun kan pelle på. Dansing til musikk syntes hun er kjempemorsomt (og veldig trettende). Lykke til!
FrøkenKnallkul Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 Har prøvd å ta vogna inn på dagtid, men det fungerer ikke noe særlig Vel, vel, nå sover han iallefall og kommer nok til å være blid som en sol når han våkner! Så kan vi kose oss resten av ettermiddagen!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 herregud elinelinea-16.06.07:), må si du er flink.. gutten min gråter oxo en del når han skal sove (ikke hver kveld) men når han først begynner å gråte når han skal legge seg,er det INGENTING som hjelper.. hva kan man gjøre da??? kan de bli skadet av å ligge å gråte?? hvorfor er det så farlig innimellom???
FrøkenKnallkul Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2007 Det med lek var et godt tips, skal prøve det neste gang Tusen takk! Synes det er så vanskelig, vet jo at de ikke bør ligge å skrike når de er så små, men synes jo samtidig det er litt "slemt" om de ikke får nok søvn heller... I de tilfeller hvor ingenting annet fungerer.
jordbærsjokolade Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, vi har lekt henne i søvn de siste dagene, og det virker bra:) Men poenget er å ikke gi seg med en gang de første tegnene på tretthet kommer, da må dere leke bittelitt til:)
Love my kidz Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Vi har det samme problemet med søvn på dagtid. Gutten vår er tre måneder, og han blir veldig sutrete når han ikke får nok søvn. I de siste dagene har jeg lykkes ved å ta ham med meg ut i dobbeltsenga vår, og bysser ham i søvn der. Jeg ligger altså sammen med ham til han sovner. Jeg er ikke for at babyer skal ligge så lenge og skrike seg i søvn, det kan de bli utrygge av. Skjønner desperasjonen altså, men ikke gjør det igjen er du snill..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Vi hadde lenge et problem med det. Man må liksom finne det perfekte tidspunktet hvor de er trøtte, ikke overtrøtte. Ikke lett jeg vet! Men vet ikke om å skrike er positivt for da vil han kanskje forbinde veldig negative ting om å bli lagt våken i sengen neste gang. I en lang periode var det kun en ting som hjalp, å ha ham på fanget, smokk i munnen og at mamma sang. Da tok det ca. 10 min å legge. Så begynte vi å legge ham våken i sengen når han var trøtt, gikk en stund og "vips" nå sover han etter kort tid. Å leke trøtt funker, en periode var det bare en økt på magen som skulle til. Når han var lei og begynte å grine så tok jeg ham opp og vugget i søvn. Vil bare si at selv om å vugge virker håpløst for man tenker at man skal gjøre det for alltid så kan man gå videre. Og jeg gjorde en ekstra innsats om dagen for når jeg fikk orden på det så sov han hele natten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå