Blå + en i magen Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var hos fastlegen i dag, hun skulle høre på hjertelyden med sånn liten UL dings over magen. Hun fant den ikke, lette leeenge.... Jeg er 12+3. Noen som har opplevd det samme? At den er vanskelig å høre så tidlig. Jeg ble så bekymret. Fikk time til privat UL i kveld, men går bare rundt og tenker...
Kvitrebekk Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Tror ikke du skal bekymre deg. Jeg var hos legen min rundt uke 13-14. Han sa da at han skulle forsøke å høre etter hjertelyd, men at jeg ikke skulle bekymre meg om han ikke fant den fordi det var såpass tidlig.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Hei . Mange leger og jordmødre vil ikke høre etter hjerte lyden før uke 18-20 for den kan være veldig vanskelig å finne så tidlig siden babyen er så liten enda. Alt er nok bra med spiren din, du kan nok glede deg til ultralyden i kveld:) Lykke til:)
Kjukka Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Det kommer litt an på hva vei livmora di er. Er den bakovervendt, som er minst vanlig, så er det vanskeligere å høre hjertelyden, om morkaka ligger på fremsiden gjør det også vanskeligere å høre hjertelyden. Legen min prøvde å høre den han også, når jeg var i uke 13, men hørte ikke noe. Nå er jeg 35+1 og snuppa mi har det helt fint!! Så bare slapp av du, går sikkert greit
Blå + en i magen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 Ååååå, tuuuusen takk for oppmuntrende svar!!! Det var virkelig godt å høre at det kanskje er normalt å ikke høre hjertelyden så tidlig! Legen sa at jeg ikke skulle tenke på det, men hun rynket på nesa og var så alvorlig. Følte hun lette så febrilsk også, akkurat som om lysen skulle vært der. Hun trodde jeg var kortere på vei mulig, men det er teknisk umulig for å si det sånn;) Puh, er jo kvalm og kaster opp fremdeles. Så skal tenke positivt frem til UL sjekken ikveld. Håper alt er bra:) Takk!
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jordmoren min sa at det var ikke noe vits å lete etter hjertelyden da jeg var på kontroll i uke 13. Var hos henne igjen i dag (24+0), og det var første gang hun sjekket hjertelyden til babyen min. Samboeren min er imidlertid legestudent, så han har funnet hjertelyden fra uke 20. Så tror ikke du skal bekymre deg
Blå + en i magen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2007 Kom akkurat hjem fra time hos en jordmor og UL nå, hun sa også det samme som dere. Fastlegen min burde ikke ha bekymret meg med det med hjertelyden. Bebissen hadde det helt fint og hjertet banket som bare det! Så da er det visst heeelt normalt å ikke høre den på leenge!
Mitzy Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Hørte de heller ikke hos legen i uke 12 men uke 16 så hørte jeg dem:) selv om ikke alle hører der før mye seinere og da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå