Gå til innhold

bilsyke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror at jenta mi er av den bilsyke arten, men så fikk jeg akkurat høre at det ikke går ann før ungen er to - hun er snart 16 mnd... Det er nemlig andre gang hun har kastet opp i bil, uten å være i dårlig form, verken før eller etterpå...

kan noen forklare dette for meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noen som vet??

Skrevet

hei!

Har selv en sønn, og han ble bilsyk for første gang når han var litt over ett år. vi tok valge og etterhvert sette han mot kjøreretningen, og når vi skulle på lang tur med mye svinger ga vi han postafen ( mot bilsyke) Denne fåes flytende, men er da reseptbelagt. dette med kombinasjon rolig kjøring og at vi forsøkte å legge opp til at vi kjørte når han skulle sove. lykke til!

Skrevet

Jeg har også hørt at barn ikke kan bli så tidlig bilsyke, fordi balansenerven ikke er ferdig utviklet.

Men jeg VET at tulla vår begynte å bli bilsyk da hun var såvidt over et år.

Og det er vel ingen tvil om at jenta di også blir bilsyk...

Det er godt mulig at mange av de som sliter med bilsyke ikke blir det før de er minst et par år, men det er i alle fall helt tydelig at mange begynner med det tidligere også.

Like etter at vi fant ut dette med tulla, snudde vi setet hennes sånn at det står med kjøreretningen. Da hjalp det seg litt på små-kjøreturer. Men om vi skal kjøre lengere strekninger -over en halvtime, så gir vi henne en kvart postafen. Dette kan gis inntil to ganger daglig.

Hadde vi ikke tatt ibruk postafen, kunne vi ikke kommet oss til stranda om sommeren engang! Så postafen har virkelig vært nødvendig og effektfull for oss. -Men vi har uansett alltid med et ekstra ekstra-skift, og flere håndkler, i tilfelle uhellet mot formodning skulle være ute (det har nemlig skjedd!)

Skrevet

Bullshit! Unnskyld uttrykket;0) - Det var til utsagnet om at det ikke er mulig før fylte to år.

Alle våre tre unger er notorisk bilsyke, og de startet rett etter at de var året... :0(

Veldig kjedelig. Eneste som hjelper på dem på lange turer er reisesyketabletter. dessverre...

Skrevet

Dere vet ikke hvor arvelig dette er??

Jeg var selv vanvittig plaget, og klarte ikke å svelge noe tabletter før jeg var 14 år omtrent.:(

Hadde mange uhell, og dette var like plagsomt for meg som for de som måtte vaske etter meg..

Barnefar var derimot ikke plaget som liten.

Hva kan jeg ha i vente tro?

Skrevet

har selv problemer med bilsyke barn og problem å få i de tabletter. bruker å knuse den jeg å blande ut i det barnet vil ha, syltetöy eller yoghurt eller noe sånt.. funker til de blir så store at de mistenker at det er noe siden de får ei skje för vi skal ut å kjöre bil. nå har jente på 6 forstått at hun må svelge tabletten ellers blir hun dårlig når vi er ute å kjörer, blir selv bilsyk så om jeg ikke skál kjöre så tar jeg en tablett jeg og.

Skrevet

Jeg tror ikke det er snakk om arv her faktisk - det er snakk om hvordan individet takler "ubalanse" mellom opplevelse i kroppen og det man ser...

Jeg var ikke nilsyk som liten, men jeg vet med meg selv at jeg alltid har sett ut av vinduet, og at jeg må sitte riktig vei på toget og i båten.

Jeg tror ikke du skal forvente deg noe som helst jeg, og bare regne med at det går fint Antagelig gjør det nemlig det :-)

Skrevet

denne var til "Majjamedlillesnuppa"

Skrevet

Takk for svar! Det gir oss litt lysere utsikter;)

Skrevet

Jeg har alltid vært bilsyk, helt fra jeg var baby....

Så det har nok ingen aldersgrense.

Min mor sluttet å gi meg melk til frokost, det hjalp ihvertfall på å kaste opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...