Gå til innhold

Inspirert av kaketråden :)


PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrift på Baileyskake? Smakte d her tidligere i høst, og den var himmelsk god :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googlet og fant denne på et annet tilsvarende forum som Dib... vet ikke om det er helt denne du mener men.... :)

 

BESTEBAKKENS BAILEYSKAKE!

 

3 eggehviter Piskes

1/2 dl sukker Stivt

1 dl hakkede mandler

--------------------------------

1/2 l fløte (piskes til krem)

3 eggeplommer

150 g sukker (eggedosis)

4 daim (hakket, kan sløyfes)

1/2 dl baileys likør eller mer!!

 

Bland alt sammen og ha over kaken når den er stekt på 150 C i ca 1 time på nederste rille. Husk at den må være avkjølt før du tar over "isen"

Frys kaken - eller isen om det er bare isen du lager :)

 

Skrevet

Var ikke helt den nei...den jeg er ute etter er en sjokoladekake m baileys-krem som fyll liksom...men uansett, tusen takk :) Sikkert god denne og :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...