2blå og ?? i magen Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Kom gjerne med oppskrifter til meg
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Sånn nøttebunn med gul krem på toppen. Suksessterte tror jeg den heter. Nam!
2blå og ?? i magen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 Åååå, nam.. Den er jo kjempegod.. Synes selv at Kvæfjord kaka er den beste
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Ostekake. Jeg bruker oppskriften inne på spise.no den står innunder kaker desserter, nesten nederst der.
2blå og ?? i magen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2007 Kom gjerne med oppskrifter
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Prøv spise.no nam....
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 denne kaken skal serveres lunken. Den er ikke gjennomstekt, så midten av kaken er flytende. det blir som kake med sjokoladesaus inni. Kjempegodt med vaniljeis og fruktbiter eller bær til. 2 egg 200 g sukker 1 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Vispes til eggedosis 200 g DRONNING kokesjokolade (viktig at det er rett merke) 200 g margarin Smeltes sammen. smelt smøret først og ha oppi sjokoladebiter Bland sjokoladesmøret inn i eggedosisen. Tilsett 2,5 dl mel. Has i rund kakeform, ca 24 cm i diameter. Ha bakepapir i bunnen av formen. Stekes på 200 grader i 15 minutter, eller til toppen av kaken er blitt fast. kaken skal være skjelvende når du tar den ut av ovnen. avkjøles noe. fjern sidene på formen. må serveres på bunnen av formen, ellers faller den fra hverandre... hvis du setter den i kjøleskapet blir den klissete inni istedenfor flytende. kjempegodt det også! kan varmes opp igjen i microen, da blir den flytende igjen.
stratosen_er mamma_ Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 jeg synes snickerskake er snydens!!!!(for den som er gla i det søte..) kan sende oppskrift om det er av interesse...den er veldig lett og lage...(for jeg er ingen kakebaker:P hehe)
kajak&Daniel Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Det beste jeg vet er sjokolademoussekake.. :-) Mørk, litt fuktig sjokoladekake med vaniljekrem og sjokolademousse oppå!! Kakebunn: 2 egg 2 1/2 dl sukker 1 1/2 dl hvetemel 1 1/4 dl(120g) smeltet smør 4 ss kakao 1 ts bakepulver Fyll: 1 pk vanilje-/romkrem 1 pk sjokolademousse Pynt: moccabønner Gjør: Sett stekeovnen på 175 grader. Pensle og dryss en form på 22 cm. Pisk egg og sukker til stiv eggedosis. Tilsett smeltet avkjølt smør og mel iblandet bakepulver og kakao. Bland alt forsiktig, men godt. Hell røren i formen. Stek kaken på nederste rille i ca 30 min. Den skal være fuktig inni. Avkjøl bunnen i formen. Ta bort ringen rundt formen, men la kaken stå på bunnplaten. Vask og tørk ringen. Sett den tilbake rundt kakebunnen og bre vaniljekrem(event. romkrem) jevnt oppå. Bre moussen jevnt oppå kaken i formen. Dekk den med folie og la den stå kjølig i minst 2 timer til moussen er stivnet. Pynt med mokkabønner.
snupp & mamma Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 gulerotkake som de har på konditoriet..snadder:) og ostekake!
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 marengskake med masse godt fyll på toppen : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå