vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 noen som har hatt dette og hva innebärer det? når jeg tok prövene i går hadde jeg spist en pizza bare 2 timer för.. var absolutt ikke sulten og kjente ikke noe av at jeg skulle hatt lavt blodsukker.
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 tja si det... husker ikke tallene legen sa men det var under grensa som var 6 noen ting tror jeg... er vel ikke normalt så kort etter man har spist eller?
ambumamma Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 jeg pleier å ligge på 4.5 litt etter jeg har spist. var det på 6 er det jo så perfekt som det kan bli. rart han sa det var lavt da. har du kjent diabetes da?
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 har ikke kjent noe spesielt nei. grensa var 6,4 tror jeg og jeg lå under det... men har vondt i hodet så hun trodde det var grunnen. hun sa jeg spiser for lite men det gjör jeg absolutt ikke.. drikker ikke kaffe heller. drikker cola da men det skal jo ikke gi lavt blodsukker.. tror de regner annerledes her i sverige enn i norge faktisk på dette.
Kjukka Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Herregud... Om du har under 6,4, så har det lite å si... Du kan ha 4 og det er fortsatt normalt! ALT mellom 4 og 8 er normalt.
Kjukka Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Og sånn by the way, 2 timer etter at du har spist pizza, så har det liten eller ingen effekt på blodsukkeret.
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2007 var inne å sjekka nå, etter måltid er det mellom 5.5 og 8 som er normalt, 1.5 timer etter at jeg spiste en kraftig middag og drakk brus hadde jeg 4.7.. vet ikke om det regnes samme i norge som i sverige, men forholder meg til det landet jeg bor i. skal ta i morgen tidlig först et fdastende så et etter frokost å se hva det viser.
vamp1980 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2007 fastende svaret var på 4.6 som ligger innom normalen... får se om 1 time når jeg skal dit igjen. har spist frokost nå så det bör ha ökt ganske mye til da...
4blågutteøyne Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Jo..to timer etter at du har spist pizza har STOR innvirkning på blodsukkeret.... Har diabetes..og kan alt om det!!!!
vamp1980 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2007 neo som kan,,,, herlig.. for i går kveld og så spiste jeg kraftig mat... fullkornsris, kylling, bacon med flöte og römme... og et glass brus. da skal vel ikke blodsukkret väre på bare 4.7 etter 1.5 time? vet ikke hva som er normalt i´norge men her er det 5.5-8 som er normalt etter mat...
ambumamma Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 du får ta det rett etter et måltid da. hjelper ikke å ta det leng etter. det synker jo igjen så det kan hende det lå på feks 6 rett etter du hadde spist. men det er jo naturlig at det har sunket 1 1/2 time etter måltidet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå