Himmel og hav Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Åhhh, jeg må bare frese litt. Kjenner at jeg koker over snart!! Jeg har krevd særfradrag for store sykdomsutgifter for 2006, og hadde masse jobb med å regne, samle kvitteringer og annet ræl. Så, før jeg sender inn selvangivelsen, ringer jeg likningskontoret og spør om det skal ha kvitteringene, eller om de bare skal ha regnestykket. Får da til svar at de ikke trenger kvitteringene, fordi det kun er krav om at utgiftene skal sannsynliggjøres, men at jeg må ta vare på dem så de kan fremvises ved forespørsel. Så får jeg skatten i går - og har ikke fått godkjent fradraget - ringer likningsmøkkakontoret, og får til svar at det ikke var godkjent fordi jeg ikke hadde dokumentert kravet med kvitteringer!!!!!! "Dette sendte vi deg visst et brev om i fjor", sier den lett syrlige damen. "Ja, dere sendte et brev om at vi måtte samle på kvitteringer", sa jeg, "det var jo derfor jeg ringte og spurte om de skulle sendes inn, og dere sa nei!" Men har jeg blitt bedt om å legge dem fram som dokumentasjon??? Åh, hva skal en vanlig dødelig, som ikke engang hadde økonomi på vidregående, gjøre! Jeg blir helt matt... Gi meg styrke til å sloss i år igjen! (Likningen min for 2005 har forøvrig ligget til behandlig hos overlikningsnemda i 1 år uten svar)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå