Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Bortsett fra sløvsinn, respektløshet og generell mangel på samsvar mellom liv og lære?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Fordi de er dårlige rollemodeller som ikke ser sammenheng mellom liv og lære. Og nei, jeg er presis. Alltid. Som oftest før elevene mine. Det gir en viss makt, og faktisk en viss status blant elevene. Vil jeg at de skal levere, må også jeg levere.
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Sikkert fordi læraren er ein kuk som likar å kasta vekk tida til elevane sine. Han får sikkert stå av det.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Nettopp, samme her. Alltid presis, alltid forberedt, holder alltid frister, uansett.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Du aner tydeligvis ikke hva det innebærer å være lærer og kan derfor tillate deg sånne selvgode innlegg, men som lærer må jeg si at det er så mye som skal skje i en arbeidsdag at det ikke er mulig å rekke alt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Det der er så piss!! Ja man kan bli forsinka nå og da. men ikke konsekvent sånn som noen lærere er. Og rekker du ikke tilbake til timene etter pausen fordi det er for langt å gå så får du la være å ta pause.
Süsse Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Kanskje du ikke rekker alt, men man må da pina det komme tidsnok til timen!
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Nei du har helt rett, anonym, jeg vaser fullstendig clueless rundt i hverdagen min og slumper til å vase inn i klasserommet til tid.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Sannsynligvis fordi de er mennesker, og ikke tidsinnstilte roboter:) kan vel forsove seg e.l de også som alle andre.....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Fordi de hater sure bortskjemte drittunger som ikke gidder gjøre noe for å lære noe selv.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Og hvorfor sitter sykepleierne ti minutter ekstra med kaffekoppen sin, når en stakkar, gammel dame ligger i sengen sin, dyvåt av svette og venter på å komme opp?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Fordi de har gått vakt i friminuttet? Fordi de har snakket med en elev om noe viktig i friminuttet?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Ja en gang innimellom skjer det. Men jeg tror Luten her sikter til lærere som aldri infinner seg før det har gått 10 minutter av timen, og som bruker matfri til å sitte og syte over at elevene er lite engasjerte om dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 Har aldri opplevd slike lærere, men de som gjør det, bør skjerpe seg, eller finne seg et nytt yrke.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 Har heller ikke opplevd noen sånne.....og jeg har gått...hm, 20 år på skole, pluss at jeg har barn som går på skole, og pluss at mannen min er lærer. Dette kan umulig dreie seg om et mangfold selv om HI greier alle under en kam i overskriften sin...
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 23% av elevene i elevundersøkelsen 2007 sier at lærerne "av og til" kommer PRESIS. Altså ikke av og til for seint. Og jeg tør anta at det fantes avkryssingskategorier som dekket "som oftest" og "alltid".
Ikkelektuell Skrevet 19. oktober 2007 #18 Skrevet 19. oktober 2007 Hvor mange prosent av elevene svarte ærlig og oppriktig på samtlige spørsmål i denne undersøkelsen?
.Ann. Skrevet 19. oktober 2007 #19 Skrevet 19. oktober 2007 Lurer på hvilke skoler du har gått på som ikke har opplevd dette. Ikke en lærer som har slurva i løpet av 20 år? Må si jeg er imponert. Jeg kan ikke skryte på meg mer en 14 års skolegang, men jeg har møtt lærere som er presise og samvittighetsfulle, og jeg har møtt lærere som ikke dukker opp i timene,lærere som har for dårlig psyke til å klare å komme seg gjennom en skoletime på normalt vis, og lærere som heller vil prate om privatlivet sitt en å undervise. Et mangfold av personligheter med andre ord;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå