Amonym i dag Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Kom av en eller annen grunn til å tenke på det. Jeg var sykmeldt en del, var så sliten og trøtt at jeg overhodet ikke klarte å prestere de høye kravene som ble stilt (kundekonsulent i et stort firma med høye mål som er tøffe å nå selv om man er aldri så ugravid;-)). I begynnelsen av sv.skapet var jeg sm. av og til, mot slutten jobbet jeg ikke den siste 1 1/2 mnd. I beg. var jeg litt kvalm også. Så jeg sov og sov og hadde lite energi til å gjøre noe, prøvde å gå litt turer da:)
Diva Muffin Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var sykemeldt de siste fire månedene på grunn av bekkenløsning med gangvansker.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Jobber i butikk. Var sykemeldt 20 prosent i nest siste måneden og 50 prosent siste måneden. Jeg hadde sterke kynnere. Hadde egentlig store planer om å komme meg gjennom hele svangerskapet uten sykemelding, men måtte gi opp på slutten da det gikk utover de andre på jobben at jeg ikke kunne jobbe skikkelig.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var sykemeldt fra den dagen testen viste et blått kryss ) Først sykemeldt pga "truende abort" senere ble det "truende prematur fødsel" Var innlagt på s.hus fra jeg var 21 uker på vei....... Visste det før jeg ble gravid...at det skulle bli slik... litt kjedelig men var innstilt på det så det gikk ganske greit ..... og en kjempegod "gevinst" til slutt ;o)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var sykemeldt fra testen viste positivt=) Fikk ikke lov til å jobbe!
Alba44 Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, var sykmeldt fra 5.mnd pga risikosvangerskap.
RajaPia Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Car sykmeldt de to siste ukene før permisjonene startet. Hadde høyt blodtrykkfra før jeg ble gravid, men plutselig steg det enda mer. Var 3 dagertil sjekk på sykehuset , men ble sendt hjem med beskjed om å ta det med ro. Alt gikk greit og vesla blefødt 3dager på overtid. Annerledes med førstemann. Da jobbet jeg til og med fredag 20. april , og han kom på terminen morgenen 23. april. Ingen permisjon før fødsel for 17 1/2 år siden nei. )
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 sykemeldt i 7 mnd,jobber også som kundekonsulent
RajaPia Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Mellomromstasten fikk visst litt fri gitt... )
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var 50% sykemeldt fra jeg var ca 15 uker på vei, og 100% fra mai-sept. Første sykemeldinga var pga nærsynkoper, og resten pga bekkenet. Jobber i hj.spleien
Mamma jei Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Jobber på sykehjem og ble sykmeldt de to siste månedene pga bekkenløsning.
mam <3 Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Var sykemeldt en liten periode fra klesbutikk jobben min når jeg var i uke 32-33 tror jeg det var. Var 75% sykemeldt i 1 mnd. Men i realiteten var jeg vel bare 25%. Fikk jobbbe så mye jeg selv følte for. Men gikk på skolen til the bitter end.
Amonym i dag Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2007 Det sies jo at graviditet er noen sykdom, men noen "bivirkninger" blir det jammen...så er resultatet etter 9 mnd verdt alt og mer til og da:-)
Kamomille Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 nr1: sykemeldt 100% i 3 dager (!!) pga svangerskapsforgiftning nr2: Sykemeldt 40% fra uke 29 pga bekkenløsning og svangerskapsforgiftning nr3: sykemeldt 100% fra uker 34 pga høyt BT og mulig svangerskapsforgiftning
jubaloooo med to stk Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 var sykmeldt først 100% i en mnd, så 50% i to uker den første tida pga oppkast hver dag til uke 16. så gikk det riktig så bra til jeg ble sykmeldt 30%siste mnd pga div vondter; vann, vondt i hodet, trøtt, vond rygg, dårlig søvn om natta- en utslitt gravid mao.
*Rutletutt* Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 1. svangerskap var jeg sm fra uke 6-18 pga ekstrem kvalme og blødninger og de to siste mnd pga magesår og lavt bt. 2. svangerskap var jeg sm hele tiden - først pga ekstrem kvalme og blødninger og siden for bekkenløsning - jobbet opp til 40% en liten stund da...
heisand? Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 3 siste uker før mammaperm. fødte etter de tre så gikk glipp av penger der. hvorfor det?
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. oktober 2007 #18 Skrevet 18. oktober 2007 100% sykemeldt fra uke 10 i første svangerskap pga kraftig bekkenløsning og en jobb med mye løft av en rulestolbruker.. 50% sykemeldt fra 3. mnd i andre svangerskap og 100% fra 5. mnd pga det samme. hadde ikke samme barnet jeg jobbet med, så litt mindre slitsomt den gangen, i tillegg ble jeg gravid rett før sommerferien..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 18. oktober 2007 #19 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg skal til lege i morgen, jobber turnus, skal høre om jeg kan bli sykmeldt fra aftenvaktene, er veldig trøtt om kveldene og får jeg ikke lagt meg om kvelden blir jeg dårlig kvelden etterpå. Jeg ønsker ikke å bli sykmeldt fullt. Kan jo jobbe dagvaktene mine, det går bra. Sist var jeg kun sykmeldt i 2 uker, da slapp jeg aftenvaktene men har ny sjef nå så tror ikke jeg slipper nå, det er veldig mange gravide på jobben min nå da.
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 18. oktober 2007 #20 Skrevet 18. oktober 2007 Sykemeldt de 4 siste månedene pga bekkenløsning. Utrolig kjedelig, og skulle gjerne jobbet!! Men jeg jobbet i hjemmesykepleien da og det ble for tunge løft. Hvertfall med en sjef som ikke ville tilrettelegge!
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #21 Skrevet 18. oktober 2007 Du har krav på å slippe aftenvaktene dine, hvis du sliter veldig. Jeg fikk beskjed av legen min om at jeg måtte prate med sjefen min ang. å skifte ut aftenvaktene mine slik at andre tok aftenvaktene mens jeg tok deres dagvakter. Ikke noe probl. Blir det et probl. så ta det opp med fastlegen din, som du sier : )
Solitude Skrevet 18. oktober 2007 #22 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var sykemeldt ca. fra 3 måned og fram til fødsel når jeg gik med alle mine 3 barn. Kraftig bekkenløsning. Nå skjønner jeg rett og slett ikke hvordan jeg klarte meg igjennom de månedene der. Kunne gjøre svært lite uten å få store smerter. Var mye på dib og så mye tv... Og hadde konstant dårlig samvittighet for å ikke klare å jobbe, selvom jeg nesten ikke kunne gå... ikke helt logiskt men tenkte på de som måtte jobbe ekstra på jobben siden jeg ikke var der for å ta mine vakter. Huff... glad for at det ikke blir flere slike tøffe svangerskap på meg.
Mille** Skrevet 18. oktober 2007 #23 Skrevet 18. oktober 2007 Jepp, i begge svangerskap fra uke 10-12 pga søvnløshet.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 18. oktober 2007 #24 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var endel sykemeldt i siste halvdel av svangerskapet.Jeg jobber i hjemmesykepleien,og var plaget av lavt blodtrykk og vond rygg og ben.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #25 Skrevet 18. oktober 2007 så å si hele svangerskapet,,... men blødd mye så fikk ikke lov. så prøvde jeg igjen, noe som endte på sykehus med sterke og laaaaaaaaaaaaaaaaange kynnere. da var det ikke håp om å komme tilbake i jobb for de var redde det vill føre det prematur fødsel.... håper jeg får jobbe hele svangerskapet neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå