Bippe77 Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Hvor mye sover egentlig barna deres på dagen? Lillegutt på 2 mnd sover ikke så mye akkurat.. tenkte kanskje de sov litt mer... til nå idag har han duppet av et par 10 min liksom... og jeg er supertrøtt idag så skulle gjerne hatt en halv time på sofaen selv jeg... men men.. er en rolig gutt ellers da, men får jo ikke gjort så mye... er en liten selskapsyk engel dette her nemlig!
Divinity Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Når småen min var 2 mnd var hun så vidt våken for mat og rein bleie. Nå er hun 5mnd og sover 3-4 ganger for dagen og da sover hun alt fra 1/2 time til 1 1/2 time. Sover gutten din om natten da?
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Min sov heller ikke så mye når han var så liten, var egentlig generelt urolig da.. Jeg har ikke fått gjort så mye annet enn å kose og styre med gullet før nå, nå leiker han seg selv, og sover ganske lange perioder, og da havner jeg jammen foran dataen, isteden for å gjøre noe fornuftig, som å lage mat og annet husarbeid... Det er jo så kjedelig det!! )) (fikk vaska huset i går da, så er ikke full krise) Han er 6mnd
Bippe77 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 Lillegutt sover heldigvis bra på natta da.. sovner lett i 20 tiden... ammer første gang mellom 3 og 5 en gang og så igjen mellom 6 og 8... så nettene går bra! Synes bare det er rart at han ikke trenger mer på dagen... er vi ute å kjører bil dupper han fort av, men det hjelper jo meg lite.... Ikke noe stort problem da... bare lurte litt hva som var vanlig liksom...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Små babyer, eller babyer generelt da, er selvregulerende. Dvs at uansett hvor mye de sover på dagtid, vil de som regel falle i søvn når de "pleier". Jeg har prøvd ALT for å sjekke om det er tilfelle. Har en bror som bor 1 time unna her jeg bor, og minsten her har sovnet fram og tilbake dvs 2t. Og så har han duppa av 2 ganger på 1/2 time.-3/4 t mellom det. Altså sovet mellom 3 og 4 timer mellom kl 08 og 19. Vanligvis sovner han 3 ganger i løpet av 08-19. På en 1/2 - 3/4t hver gang. Det er alt fra 1 1/2t - 2 timer. Han har også "hoppet" over sovinga på dagtid. Og allikevel falt kladunk i søvn kl 19. Skjønner? Så lenge, som du sier, han sover på natta skal du være glad for det:) Men jeg skjønnnnner at du syns det er litt snodig at han ikke sover mere enn han gjør.
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jenta mi på seks uker sover også lite på dagtid. Et par halvtimes lurer som regel. Sover fra halv tolv på kvelden, mat i firetiden og igjen i syvtiden før ho sover til ni-ti. Kjenner til problemet med å få gjort noe hjemme. Ho skal stort sett sitte på armen. Men koselig det også da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå