Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Er gravid i 37 uke, og opplever store variasjoner mht spark. Har gjort det i hele svangerskapet, og har derfor også vært mye engstelig. Det kan gå en uke uten noe særlig liv, og så plutselig kommer det to dager med relativt mye liv ( i alle fall sammenlignet med hva jeg er vant til). Og så blir det stille igjen. Alle reglene man hører stemmer altså ikke for min del. Er det noen andre som har det slik? Synes bare jeg hører om livlige barn i magen hele tiden.
Amanda- Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 jenten min er ofte veldig aktiv og noen dager helt rolig... men kjenner spark eller en form for bevegelse hver dag. JM min sa til meg at vist jeg ikke kjente liv i løpet av en dag så måtte jeg inn til sjekk. eller vist det var drastisk endring i bevegelighets mønsteret,,,
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Er ikke kommet så langt på vei som deg, er 29+4 i dag og har hatt det slik siden jeg kjente spark for første gang... Kan gå fire-fem dager hvor jeg kjenner utrolig lite spark.men så kommer det fire-fem nye dager hvor den lille jenta rører en hel del på seg. Tror egentlig det er helt normalt.. trøster meg med det at vi kanskje får en relativt rolig jente når hun kommer ut Tror ikke man skal bekymre seg så veldig mye hvis man kjenner spark hver dag, og vet at det er slikt barnet har vært gjennom hele svangerskapet.
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har hatt litt variasjoner i hvordan den lille sparker. Er nå 32+1 og ble sendt til sykehuset på tirsdag siden jeg hadde kjent vesentlig mindre sprak enn tidligere i et par dager. Men da jeg kom til sykehuset livna den lille til igjen.......... Dersom du er bekymra ville jeg tatt en telefon til føden og hørt om du kunne få komme inn på en sjekk. Si at det varierer mye med hvor mye liv du kjenner og si at du er engstelig. Og når du kjenner lite liv - prøv med et glass isvann eller issaft...... dult litt borti magen og kjenn etter. Kjenner du ikke liv da - da ville jeg ikke nølt med å ringe føden. Lykke til! Bedre med en sjekk for mye enn en for lite som legen på sykehuset sa til meg.
LiKr Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har også hatt variasjoner i hvor mye bevegelse jeg kjenner. Noen dager er det veldig mye, andre dager myye mindre... Men jeg kjenner liv hver dag, og så lenge jeg gjør det tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over (selv om jeg selvfølgelig bekymrer meg likevel...) Har vært inne på sjekk pga lavt symfysemål, og da fortalte jeg om varierende liv. Ble koblet til ctg, og det var ikke så mye bevegelse da heller, men de regnet det som ok.. Idag var jeg på oppfølgingssjekk (ul), og da sa jordmoren at det var veldig forskjellig om hvor mye begevelser man kjenner - men at man skal kjenne hver dag... Unner selvfølgelig ingen å gå rundt og bekymre seg, men det var litt godt å se at det er flere med variasjoner ang bevegelse....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå