Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Er det uprofft å rydde opp i "dritt-innlegg" og/eller sure oppstøt? Vel. . . . .!!
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Det er uprofft å bare rense opp hos en person.!!!
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 tenker på det innlegget som vart lagt ut av moderator i går kveld,med uthenging av yppert,og det var slettet i morrest.
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Visst er det profft å kaste glass i stenhus ja ;o))
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Eg reknar med at du meiner nokon skulle byta henne ut..? Då er det vel betre å skriva det, enn at nokon skal utbytta henne? For dei som ikkje veit kva verbet "å utbytta" er for noko, her er ordbokteksten: utbytte II ~byte el. II ~bytte -r, -tte, -tt (etter ty.; smh med II byte) utnytte grovt; sko seg omsynslaust på (nokon) u- arbeidarane Men kanskje du faktisk meiner at Jordmor Siri bør tyna dei tilsette litt meir, kva veit vel eg...
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 sorry,men nynorsk er ikke norsk,grusomt,skulle ha vært tatt at av norske skoler!
Süsse Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Det kan umulig väre verre enn de som ikke har åpenrom etter komma.
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Idiot. Hehehe. Du kan verken bokmål eller nynorsk, så ikkje prøv deg på den. Men la meg sitera bokmålsordboka då, for dei som er for dumme til å skjøna poenget mitt: utbytte II ~bytte v1 (etter ty. ausbeuten) grovt utnytte, hensynsløst dra (økonomisk) fordel av arbeiderne ble u-t
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 grammatikk er noe jeg bryr meg fint lite om kjetil! viss du ikke har mer å finne på en å sitte å lese i ordbøker,syns jeg synd i deg..
supergyda Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Det var vel ikke henne, men noen som hadde faket nicket hennes?
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Eg treng ikkje lesa ordbøker for å finna ut at du brukte eit ord du ikkje veit tydinga av. Eg brukte ordboka for at du ikkje skulle fortelja meg at eg tok feil før du hadde sjekka det sjølv, for på den måten å sikra meg at du ikkje dreit deg ut enno ein gong. Men så dreit du deg ut likevel, og det er jo ikkje mi skuld at du drit deg ut gong etter gong, så eg skjønar ikkje kvifor du absolutt skal slengja drit til meg. Det beste for deg ville faktisk ha vore å ta heile greia med eit smil og litegrann sjølvironi, og seia "oisann, nå lærte jeg noe nytt i dag, takk skal du ha Kjetil!", eller du kunne ha funne på noko meir spenstig å seia. Men det klarar du ikkje fordi du er for usikker og umoden til å le av deg sjølv.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 er ikke flink i rettskriving,og ikke har æ tenkt å lære d heller..
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 Eg har ikkje sagt eit ord om rettskriving i denne tråden.
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 Det var ingenting gale med rettskrivinga i setninga "Moderator Hannah skulle vært utbyttet". Problemet ditt var ikkje rettskrivinga, men det at du skreiv noko heilt anna enn det du ville fortelja lesarane dine.
Kjetil! Skrevet 18. oktober 2007 #19 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, eg likar samnorsk-bokmål betre enn riksmål, så sånn sett er det jo betre. Men det er jo framleis det same ordet.
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 18. oktober 2007 #20 Skrevet 18. oktober 2007 Det hadde vært bedre om du skrev byttet ut, istedet for å lure leserene.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #21 Skrevet 18. oktober 2007 Men når man nettopp har gått ut av barneskolen kan man faktisk ikke forvente mer......!
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 18. oktober 2007 #23 Skrevet 18. oktober 2007 Iogmed at barneskolen er grunnleggende for skriveferdigheter syns jeg innlegget ditt er irrelevant, Anonym. Hvis du mener at HI (og jeg tydeligvis) nettopp har gått ut av barneskolen tilsier det at hun burde huske disse tingene.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #24 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg mente kun HI, Ikke du Alicja! Og det er med måte hvor mye skriverier man lærer på barneskolen. Men ut fra hva Hi skriver, kan det virke slik på meg. Nettopp uteksaminert fra barneskolen. Ikke vil hun prøve å skrive rett heller. Det sier hun jo rett ut selv!
Joolimooli Skrevet 19. oktober 2007 #25 Skrevet 19. oktober 2007 Det heter "byttet ut" ikke "utbyttet"!!! Utbytte er sånn du får hvis du har aksjer i et firma som gjør det bra....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå