Gå til innhold

7 mnd, kan jeg "sulte" han, slik att han spiser mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet ett annet innlegg som heter "Gi meg råd!. Nå er det jammen nok" eller noe slikt. Viss noen lurer på "omstendighetene" til spørsmålet mitt.

Han fikk mm kl 10 og sovnet straks etter. Sov til nå kl 1230. Kl 1300 prøver jeg med litt grøt, han tar 3 ts, så kniper hna munnen og rister på hodet. jeg lurer på om han i det hele er sulten. Prøver med bryst, og da tar han det av hjertens lyst. GIr bare litt (halve ene brystet) og prøver med litt grøt, men han nekter.

Kan jeg nå prøve å la han være uten mer mm frem til neste måltid? Evt når han TYDELIG viser att han er sulten, og da gi grøt?

Han er altså ikke glad i annen mat og spiser for mye mm på natta. Prøver å snu trenden og skal gi smokk og vann noen netter fremmover for å få han mer interesert i mat. Har prøvd med baby mat i 4 uker nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Det er helt vanlig at det tar tid å venne de små til mat, her tok det 2 måneder med begge mine. Smør deg med tolmodighet. Hvis han er skrubbsulten kan det være han er for oppkavet til å spise noe som helst.

Går sikkert greit å slutte med nattmat men hvis du vil være sikker bør du vente til han spiser 2 faste måltider om dagen først.

Skrevet

Helsesøsteren vi går til rådet meg til å slutte å gi nattmat da jeg ikke fikk datteren min til å spise grøt. Det var hardt om natten den første uken, men jeg holdt ut for allerede første dagen spiste hun mer mm om gangen (har hatt problemer med veldig små og hyppige måltider) og sakte men sikkert har hun også blitt flinkere og flinkere med grøten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...