Gå til innhold

7 mnd, kan jeg "sulte" han, slik att han spiser mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet ett annet innlegg som heter "Gi meg råd!. Nå er det jammen nok" eller noe slikt. Viss noen lurer på "omstendighetene" til spørsmålet mitt.

Han fikk mm kl 10 og sovnet straks etter. Sov til nå kl 1230. Kl 1300 prøver jeg med litt grøt, han tar 3 ts, så kniper hna munnen og rister på hodet. jeg lurer på om han i det hele er sulten. Prøver med bryst, og da tar han det av hjertens lyst. GIr bare litt (halve ene brystet) og prøver med litt grøt, men han nekter.

Kan jeg nå prøve å la han være uten mer mm frem til neste måltid? Evt når han TYDELIG viser att han er sulten, og da gi grøt?

Han er altså ikke glad i annen mat og spiser for mye mm på natta. Prøver å snu trenden og skal gi smokk og vann noen netter fremmover for å få han mer interesert i mat. Har prøvd med baby mat i 4 uker nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Sulte" ham ville jeg ikke gjort. Noen barn er bare ikke interessert i grøt (har ei jente på 2.5 år som aldri har villet hatt grøt, f.eks.), har du prøvd med middagsmat eller frukt i stedet?

Skrevet

ja, like lite interesert. Har prøvd alt som man kan gi, prøvd å holde på en smak over en uke også...

Skrevet

Jeg er helt motstander av å sulte barn. Han er så liten at han trenger den morsmelken han kan få. Hvis han har fin vekt, kan du prøve å kutte ut mm om natta og tilby melk. Kan han smake litt brød? Ikke for deigete. Kanskje han liker brød bedre enn grøt. Ingen av mine barn har spist grøt....

Men ikke sulte så små babyer...

Lykke til....

Skrevet

mente tilby vann

En annen ting kan være at han holder på med tenner og er av den grunn uintressert i mat. Ta en tur på helsestasjonen hvis det vedvarer

Skrevet

Brødskive...? Hadde samme problemet med 2.5-åringen da hun var liten.Hun ble så og si fullammet til 8.5 mnd pga hun nektet å spise... Fant til slutt ut at det eneste hun ville ha var Hipp 6-mnd middagsglass, så hun levde på det og mm til hun var over året... Eneste trøsy jeg har er at de begynner å spise før eller siden, med man må ikke tvinge dem, i alle fall. Det gjør bare vondt verre (snakker av erfaring her). Synes det høres ut som du gjør alt "rett", jeg!

Skrevet

ville ikke sultet han, sønnen min på 8mnd (5mnd, korrigert) nekter å sise grøt eller middag vist han er veldig sulten, da må jeg gi han litt på flaske først.

tror du bare skal prøve slik som du gjør, sønnen min var helt lik til å begynne med, men etter hvert var det som han sjønte at grøt også var mat, og at han ble mett av det.

kansje du kan prøve å gi han noe godt først, desert eller litt fruktmos, sån at kommer litt i gang.

Skrevet

hipp er det eneste middags glasset sønnen min vil spise også, tror det kommer av at den er så bløt, sklir rett ned:)

nekter å spise nestle!!!

Skrevet

Nei, dere leser teksten for bokstavelig. Selfølgelig ikke sulte han i ordets rette forstand, ser dere "kanin" tegnene mine? Men MÅ han ha morsmelk i seg til ett vanlig måltid? Han får mm sikkert 12 ganger i døgnet nå, men det må reduseres for att han skal orke annen mat. Kan jeg bare gi grøt, evt middag og hoppe over ammingen til de måltidene. Få vann? Evt få mm etter han har spist vanlig mat?

Veldig rotete dette, ser det, ,men klarer ikke tenke ut hvordan jeg kan forklare dette på en "human" måte:)

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener med "sulte", men tror gutten din er for liten til å skjønne at "nå må jeg spise godt med grøt/middag for det blir ikke mm å få på mange timer". Bedre da å tilby mm etter grøten. Du kan bestemme hva han skal spise før mm, men han skal bestemme hvor mye. De blir ikke utspekulerte så tidlig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...