Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Fordi de tok den jo med seg fra irland må vite. Så jul er ikke en norsk tradisjon fordi den kom fra midtøsten. I grunn finnes det ikke tradisjoner. Bare hør på skravle.
Süsse Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Vi kan vel kalle alt konsumhöytider snart allikevel, så jeg gir F.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 Men da faller argumentet om å døpe fordi det er tradisjon bort..
Süsse Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Det er ikke et argument uansett, det er en unnskyldning.
Diva Muffin Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg måtte gjerne vært den siste idioten som døpte bare fordi det er en tradisjon... Men hvor kommer mors og farsdag fra?
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Sier jeg også. og Halloween er morsomt ;o))
Diva Muffin Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg synes kristendommen burde få honnør for miljøvennlige sparetiltak. Først feirer folk at sola snur, så kommer de og kupper hele høytiden, og påstår at denne lille bastarden blir født i Betlehem omtrent samtidig, og det er en grunn til å feire. Så slipper vi å feire at både en unge blir født og at sola snur, vi slår det heller sammen og har en god grunn til å gå på fylla halvannen uke. For handelstanden ville det sikkert vær mer interessant om Jesus var født i september en gang, da skjer det desverre lite. Og påska da. Herren har oppstandet! Og han vekkes fra de døde samtidig som hedninger feirer nytt liv. Pussige greier. Men riktig miljøvennlig.
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Men siden de fleste forskere mener at Jesus ble født på høsten en gang, kan jo vi miljøvennlige hedninghelveter gå inn for å feire Jesu' fødsel kombinert med Halloween. Jeg grøsser i hvert fall jevnlig over konsekvensene av nevnte fødsel, så det passer utmerket. Vips, så er den ikke amerikansk lenger heller - nu palestinsk.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2007 Da kan jeg i alle fall ikke bli anklaget for å ikke like halloween fordi det er en trend i tiden å hate usa ( det er jo sant)!
Gjest -<<- Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Nettopp. Jeg brukte å unnskylde meg med at kona er amerikansk, men det er jo i grunn bare vås - jeg synes Halloween er en kul celebrasjon og er derfor helt for den. Thanksgiving derimot, den skylder jeg på kona for - selv om kalkun er godt.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 I følge den dokumetar serien på national så skulle vist jesus egenentlig være født i februar... Jeg vurderer å finne på en ny høytid... Malinrulestheworld dagen tenker jeg vi kaller den... da skal alle komme med gaver og mat til meg- eventuelt bare sette litt penger på kontoen min. Tror jeg bare bestemmer at den kan være i dag... Hvor er pakkenen mine? Jeg er sulten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå