Gå til innhold

babyen skriker hele tida!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, han er kanskje ikke ordentlig baby lenger, 9 måneder denne måneden. Men i det sistte har han begynt med noe nytt. Når jeg setter ham ned ved siden av lekene sine, så tuter han helt til jeg tar han opp. Han nekter rett og slett å være alene, vil helst ha selskap hvert minutt av sin våkne tid.

Og ja, jeg vet at barn trenger mye oppmerksomhet, og at de krever mye. Men av og til blir jeg litt sprø av all hylingen når jeg bare skal gå på kjøkkener en liten tur

Skal jeg bare la ham tute litt for seg selv, eller bør man plukke opp såpass store unger også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Er en form for separasjonsangst som barna får.

Det du kan gjøre er å sette han ned ved lekene, selv om han skriker. Gå inn i et annet rom i 1 minutt, så går du tilbake til ham og viser at du ikke har forlatt ham. Så gjøre du det samme igjen, men i 2 minutt....

Øk tiden sakte. Det viktigste er å vise han at du ikke forsvinner,men at du kommer tilbake.

Kos med ham og gi ham oppmerksomhet hver gang du kommer inn til ham.

dette vil nok gi seg snart.

Skrevet

nå skal eg trø forsiktig, har ikkje barn selv. Men mener å ha lest (altså ingen egen erfaring) at barn som er over 6 mnd kan godt gråte litt før ein tar han opp. Dei må lære å trøste seg selv litt. Men du kan vel snakke med han å sei at mamma er bare litt på kjøkkenet så kan du leike litt i mens. Berre eit tips. Så kan du vel plukke han opp viss han ikkje gir seg etter så og så mangen minutter det får du bestemme etter kva som føles komfortabelt for deg.

Håper du finner ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...