Gå til innhold

Hva når mor blir sykemeldt?!

Anbefalte innlegg

Gjest Mayflower
Skrevet

Jeg fikk fryktelig kink i ryggen igår,så idag er samboeren min hjemme fra jobb sammens med meg,fordi jeg har så vondt.

De gangene før jeg har hatt vondt i ryggen har jeg blitt sykemeldt ca 1uke,skal til legen imorgen tenkte jeg.

Hva skjer da? Får han permisjonen da,siden jeg er syk? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var sykemeldt en gang når lillegutt var 3-4 mnd og da fikk jobben hans min sykemelding slik at han fikk fri.. var bare 2 dager da, og sikkert forskjellig fra jobb til jobb.

Skrevet

Kommer også an på grunnen til at du er sykemeldt, tror jeg. Mor skal være ute av stand til å ta seg av barnet for at far skal kunne overta permisjonen. Det betyr stort sett at mor må være sengeliggende eller innlagt på sykehus/institusjon. Med en grundig kink i ryggen så er du vel mest sannsynlig ikke i stand til å løfte barnet, så jeg vil tro at samboeren din kan få permisjonen. Men legen din bør vite det helt sikkert.

Skrevet

Far har rett på fri med lønn i forbindelse med barn eller barnepassers sykdom i intil 10 dager pr år, mer ved flere barn. Hvis det blir mer enn 10 dager tror jeg fortsatt han har krav på fri, men ikke med lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...