Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 høygravid? Og når er man "fødeklar"??
Mor til en stor og en liten Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Når du har 40 dager til termin er du høygravid. Når du har 21 dager til termin er du fødeklar.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 hvor i alle dager harde det der med 40 dager fra??spurte min mor hva de sa om dette før og hun sa at det var fra tiden du ventet deg,ca 14 dager før termin.jeg selv har alltid regnet det som høygravid når du har akkurat en mnd igjen og fødeklar fra 2 ukers tid før termin. tror ikke det er noe fasitsvar på det der
Mor til en stor og en liten Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Hvor termen høygravid ved 40 dager igjen kommer fra, vet jeg ikke, men fødeklar ved 21 dager er fordi dette er innenfor da det er helt greit å føde uten at babyen vil regnes som prematur. Dvs at fra 3 uker før termin, så er babyen ikke prematur lenger og kan trygt bli født og derav termen fødeklar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå