Learning to fly Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Prøver her også... De siste fire mnd har jeg vært oppe med lillegutt 4-7 ganger pr natt. Han sovner straks han har fått pupp, så han er jo ikke lenge våken. Men nå fungerer jeg knapt mer, hukommelsen min er lik null pga dårlgi søvn!!! Han er nå 7 mnd. Frem til han var 6 mnd, ble han fullammet. Har alltid lagt på seg som han skal, er blid og fornøyd hele dagen lang! Fra 6 mnd har jeg prøvd å gi han både grøt, middag og skiver, med lite hell. Den siste uken nå, så har han klart å spise "masse", dvs maks 15 ts med enten grøt eller middag tilsammen hver dag. Han er såååå lite interessert i annen mat. Men det går tydeligvis fremover. For to uker siden, så prøvde jeg å nattavvenne han. Gav vann og var der til han sovnet. Gjorde dette i tre netter, og var så flink syntes jeg. Men han våknet ikke mindre av den grunn, så jeg gikk tilbake til amming igjen. Følte att siden han fremdeles våknet, så trenger han maten likevel, spesielt siden han knapt spiser annen mat. Han sover to lurer for dagen, ofte opp mot 6 timer tilsammen, andre ganger 4 timer. Men om han sover mindre eller mer på dagen, ser ikke ut til å ha effekt på noe om natten (overtrøtte barn svoer jo ofte dårlig på natta). Må legge til att dette er nr tre på fem år, så jeg er jo ikke håpløs innenfor spedbarn omsorg. Kan ikke huske att de to andre var på denne måten. Noen må gi meg noen tips!!!!!! Alt. Kanskje det er noe jeg har oversett i mitt fortumlede hode av for lite søvn!!!
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 20. oktober 2007 #2 Skrevet 20. oktober 2007 huff det er ikke så lett bestandig. mitt råd til deg er å nattavenne igjen. det tar lenger tid for noen. snuppa her brukte over 14 dager før hun sluttet å våkne selv om ikke hun fikk pupp. sambo tok over litt, har dere mulighet til det så er jo det fint. da blir det enda mindre fristende når det ikke lukter pupp. men gjør du det så burde du begynne med mere fast føde så ikke han er sulten om natten
Sjalabais Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Vet du hva? Jeg vil råde deg til å gå på tvers av hva jeg har inntrykk av at brorparten her inne mener at er det riktige å gjøre :-D Om du ikke røyker, ikke bruker sløvende medisiner (eller drikker alkohol hver kveld, noe jeg tviler på siden du ammer :-)) og ikke er sykelig overvektig, så begynn med å samsove! Da vil lille få så mye mat og nærhet han trenger, og du vil ikke få avbrutt søvnen din i samme grad. Noen trenger en uke eller to på å venne seg til å ha lille i senga, men for de fleste så fungerer det bra :-) Så lenge en såpass liten baby mer eller mindre fullammes, så ser jeg ikke helt at det er riktig å nattavvene. En risikerer jo da at de får for lite mat, og en kan få lavere melkeproduksjon i tillegg...
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 21. oktober 2007 #4 Skrevet 21. oktober 2007 ja det er jo en mulighet for henne men tror u ikke hun skyver problemet frem i tid da? jeg sov med snuppa i aenga en periode og det ødla både min og hennes søvn. men det er jo individuellt seff. håper det løser seg uansett:)
Learning to fly Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2007 Takk for svar alle sammen! Samsoving er ikke noe for meg, få rmer søvn ja, men jeg verker sånn i kroppen fordi jeg må ligge så mye i en posisjon og eller ikke får snudd meg når jeg har behov. Nå har jeg fått han til å spise litt mer ved att han får ta skjeen selv. Legger en skje med middag på, på bordet til han, så får han plassert den i munnen på ett vis. Men han våkner ofte likevel, så det er nok litt vane her. Fått ett godt råd, og det er å ta ett og ett nattmålitd fra han. Når han sover over det ene, så tar jeg det neste, og gir mat til de andre måltidene. Så jeg har startet med den første oppvåkningen, og det går bra. Sover enda ikke over etter 4 netter, men det skal nok gå bra. Pappaen får sterk migrene av å få uabrutt søvn, så jeg har alltid tatt meg av den jobben. JEg tåler det godt ganske lenge. Men nå føler jeg det er nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå