allerhelstNorge Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Du verden så fort livet forandrer seg... Søndag for over en uke siden gikk vår kjære vaskemaskin istykker. min kjære sambo bestilte straks en ny, men vi synes liksom at "det var den søndagen!!!" Vår kjære minste prinsesse på 3,5 år småhostet hele dagen og pustet relativt anstrengt men vi bestemte oss for at det sikkert vart greit å vente med legebesøk til dagen etter. Alikevel sa morsinnstinktet at lille gullet skulle dele seng med mamman sin den natten. Pappa syntes det var litt unødvendig men siden mor innsisterte tok han til takke meg gjesterommet slik at alle kunne få seg litt søvn. Litt over midnatt, etter å ha hørt vesle jenta puste som en dampveivals med 64 pust i minuttet og så anstrengt pust at senga rista bestemte mamma seg for at nå var det på tide å ta en telefon til legen.... Skal si ting skjedde raskt etter at jeg fortalte legen om pustefrekvensen.... 5 minutter senere hadde vi blåe lys nedover gata, 2 paramedics på soverommet og svisj så befant mor og lille gull seg i engelsk ambulanse. Vi tilbrakte timer på Legevakta og så ble vi innlagt på barneavdelingen. Stakkars lille jenta mi. Hun jobbet skikkelig hardt for å puste, men var tapper og blid. Orket ikke å snakke. Hadde oxygen-maske og ventolinapparat non stop hele mandagen men responderte så dårlig at hun ble overflyttet til barneintensiven med plan om intravenøs ventolin. Hun har aldri fått diagnosen "astmatiker" tidligere, men nå det var et KRAFTIG astmaanfall hun hadde. Legene likte ikke at hun responderte så dårlig på behandlingen. Vi var på sykehuset i 6 dager. Lite søvn, kort vei mellom gråt og latter og mye angst. Følte meg utrolig "ensom" i utlandet. Men nå er vi hjemme og lille prinsesse-gull er mye bedre men fremdeles sliten. Vi er evig takknemlige for at det endte godt, men vil for all fremtid være super-engstelige når hun får en liten forkjølelse, siden de mener at det var det som trigget astma-anfallet. Vi reiser, hele familien, til Gran Canaria på lørdag. Bestemor og bestefar spandere ferie på meg og min familie samt min bror og hans famile siden de begge er 60år i år, jeg er 40, de har vært gift i 40,etc etc. Vi gleder vårs enormt til å treffe familie og til å nyte varme, late dager sammen med friske, flotte barn. Og på mandag kom ny vaskemaskin i hus så nå vaskes det for fulle mugger, eller rettere sagt fulle maskiner Ha en god dag, jenter, og kos dere med flotte barn. Vi er heldige som får ha dem... Koz
dritgrei hei hei! Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 uff så redd man blir! Det er rart med det, vi mammaer vet når pappaene må sove på gjesterommet! det høres deilig ut med en tur i varmen, håper dere får det kosleig og fint! :-)
Maud Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Så bra at dere fikk rask hjelp da dere trengte det! Så utrolig skummelt for mamma :-( En tur til varmere strøk høres akkurat ut som det dere trenger nå. Kos dere!
hypersusmor Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Det blir sikkert deilig å slappe av på Gran Canaria etter påkjenningene dere har hatt. Jeg får helt vondt inne i meg når jeg leser eller hører om syke barn, så det er tilsvarende godt å høre at det gikk bra til sist med jenta di.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Forstår godt hvor skremmende det kunne være, min gutt ble syk for to uker siden og vi fikk ikke hjelp vi..Han hosta i 6 timer i strekk,var til lega han avfeide oss med at det var astmaanfall..snakk med legen deres...Men på natta ble han veldig dårlig, men han slapp å bli innlagt, fikk hjelp med maskin, han er snart 1 år.Kan tenke meg at dere hadde det mye verre siden hun ble innlagt.Grøsser her jeg sitter.Godt det enda bra :0) God bedring til jenta di !
Natteravnen* Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Å fy for en ekkel opplevelse det må være for dokke alle. Jammen bra at legen reagerte so raskt når du ringe, håpar vesla er bra no og at du slepp å få fleire slike situasjonar! God tur til Gran Canaria, blir nok godt å kome dit no, det har vel vore nok regn i England hittil i haust også...... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå