Gå til innhold

Hvorfor er det salt i Småfolkmaten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de ikke skal ha salt på grunn av nyrene? Det lurer jeg på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det? Da skal ike jeg kjøpe det flere ganger! Jeg ga han mormors lapskaus her og den var jo kjempesterk, mye krydder i den virket det som

Skrevet

Har ikke sett det jeg men.. De bruker pepper, hvitløk etc i maten sin hvertfall. Og det gjør jo ingen verdens ting...

Skrevet

Salt står oppført på 6 mnds maten og må si at jeg stusset litt over det. her er det uansett ikke et problem fordi gutten liker ikke den maten, tror det blir altfor komplekse smaker fra 6 mnd. Er jo gjerne 10 ingredienser mot 3-4 i andre. Lapskausen smakte jo som voksen lapskaus og forstår at det blir for merkelig for småttiken. Hipp er favoritten her og mors hjemmelagde er bare bæsj dessverre...

Skrevet

Hvor har du lest det da? Her inne bare?

På middagsglasset som jeg ga i dag, fra 6 mnd. så står det på glasset at det ikke inneholder salt...

Skrevet

http://www.matbeat.no/Smaafolk_middag/24467/

de oppgir det selv. Sikkert for smakens del, og sikkert ikke mye, men selvsagt liker ungene det bedre og foreldrene må kjøpe mer småfolk fremfor hipp og nestle, som de ikke vil ha etter å ha blitt vant til salt mat....:-)

Skrevet

Ikke mer småfolk her i huset, og den lapskausen synes jeg også smakte litt vel voksent. Han åt noe av det men rynket litt på nesen :-)

Skrevet

Har ikke sjekket hele sortimentet men på alle jeg har kjøpt, deriblandt høstgryte og lapskaus står det på ingrediensene

Skrevet

Nå måtte jeg sjekke de middagsglassene en gang til..

Det står at retten ikke er tilsatt salt eller sukker. Små mengder natrium og sukker finnes i råvarene.

Dette er mors lapskaus og høstgryte.

Skrevet

Ok tuller du med meg? ,-)

Nå gikk jeg ut for å sjekke middagsglasset, har fremdeles Høstgryte i skapet og der står det salt i ingrediensene så skjønner ikke hvordan det kan finnes to "utgaver". Ingrediensene er som følger: Potet, vann, gulrot, kålrot, lam, meierismør, salt og persille. Og det var jo en over her som hadde et svar fra småfolk hvor de sa at de tok det i maten for å gi mer smak så kan nok ikke stille opp med mer "bevis" enn det. Lykke til!

Skrevet

Dere, jeg sendte mail til småfolk en gang om akkurat dette her og fikk da som svar at de har sluttet å tilsette salt i 6mndsglass pga av at det var så mye reaksjoner. Men det finnes fortsatt "gamle" glass i butikkene, derfor er det noen som har salt i og noen som er uten.

Ang 8 mndglassene er veldig små mengder salt for smakens skyld, men de ville vurdere å kutte ut saltet i disse også....

Er jo helt unødvendig å ha salt i maten til så små. Eller syns jeg det er supert med et bra norsk produkt og her i huset har det vært veldig populært med mye smaker og krydder (bortsett fra salt).

Skrevet

Så rart! merkelig at de ikke tok inn de gamle glassene, det jeg har fremdeles foran meg går ut i mai 2008. Skikkelig tullete!

Skrevet

he he, jeg kødda jo ikke...

Bra det ble oppklart da!:))

Skrevet

Begynte å lure jeg altså for her mange rare folk her inne ,-)

Men må si at det er ganske merkelig at de ikke f.eks tilbød folk å bytte inn glassene for jeghadde ikke kjøpt det hvis jeg hadde lest bakpå først. Trodde virkelig ikke at det var noen middagsglass med salt i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...