vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 har de siste dagene värt plaget med hjertebank og hodepine. tok ekg i går og det viste at hjertet mitt slår et ekstra slag. har lavt stoffskifte så jeg spiser levaxin daglig. kan det ha noen sammenheng med det? ble sendt hjem fra legen og fikk beskjed at det ikke var noen fare´for barnet, er 17 uker på vei. men hva med meg da? bor i sverige 14 mil unna sykehuset og var bare på en helsestasjon til legen i går. vet liksom ikke hvor jeg skal ringe for å ´få bra svar.. noen som har opplevd det samme som kan berolige meg eller fortelle hva som skjedde...
ambumamma Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 har ei venninne som har hatt det. hu var ikke gravid da. men hu var på utredning på sykehuset og brente bort en ting på hjerte. er visst noe som er for langt og derfor fikk hun sånne dobbelt slag og hjertebank innimellom. syns du skal kreve å få det ordentlig undersøkt. selv om ikke det er farlig nå vet man jo ikke hva det utvikler seg til, og uansett er det jo ubehagelig å gå sånn.
hoppendegla Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Ville dratt å fått det undersøkt igjen ja, og få svar på det du lurer på.. rart at legen ikke har sagt noe mer... kanskje du har navnet på legen fra i går, da kan du jo ringe å spørre. er ofte spørsmålene kommer etter at ting har synki litt inn... lykke til hvertfall...
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 fikk prata med legen igjen i dag og hun sa det ikke var noe å uroe seg over. hun sa også at jeg skulle slutte å ta medisinen min men det vil jeg ikke för jeg har fått svar på prövene i morgen. det med hodepinen trodde hun skyltes at jeg hadde lavt blodsukker, men jeg har jo vondt selv om jeg spiser... skjönner ingenting jeg... er vel bare å vente å se, virker som ingen bryr seg men...
Fru Lillamum Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 FOR ALL DEL...... IKKE SLUTT MED MEDISINENE..... Da kan du få barn med hjerneskader. Et foster lager ikke thyroxin selv før den er 5 mnd gammel. Når man blir gravid så skal man øke dosen med 30-40%. Kan være du tar formye levaxin og har blitt hyper. Ta en blodprøve og sjekk verdiene dine. Jeg har gått til spesialist på Aker pga stoffskiftet mitt og der sa de at gravide burde ligge så nære en ths på 1. selv har jeg ligget på 0.80-0.96 noe som var perfekt fikk jeg høre.. Når babyen min nådde 5 mnd så fikk jeg hjertebank og slikt men da bare reduserte jeg litt på medisinene mine og har vært fin helt til nå. Har 4 uker igjen til termin. Når du føder skal du tilbake til din VANLIGE dose som du hadde før du ble gravid. Håper du finner ut av dette.
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2007 men jeg har ikke ökt medisinene mine i det hele tatt under grav. husker heller ikke hva prövene har vist tidligere men har ligget bra til hele tiden... rart om jeg plutselig skulle ha for mye nå da når jeg har tatt samme dose hele tiden. svaret på pröven kommer i morgen så får se da.
Fru Lillamum Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 du får legge ut svarene du får på prøven da. Legen din burde vite at vi med hypotherose skal øke dosa når de blir gravide. Hvis ikke så burde legen snakke med en Endokrinolog eventuelt du blir sendt til en som kan følge deg opp under svangerskapet. Du har større risiko for abort, hjerneskade hos fosteret, lav fødselsvekt og prematur fødsel.
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2007 har blitt fulgt opp med dette og tatt blodpröver 1 gang i mnd men ettersom prövene ikek har endret seg så har jeg ikke behövd å öke medisineringen. det er litt rart for det er når man får for mye hormon at man får hjertebank da... skal legge ut svarene i morgen. vet du hva grensa for t3 og tsh skal ligge på da?
Fru Lillamum Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 litt usikker på t 3, men tsh skal ligge på rundt 1 helst. Har ikke fått svar på min siste prøve fra aker ennå.
vamp1980 Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2007 fant noe her. tsh 1.3-4.5 og ft4 11-22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå