Gå til innhold

grrr. #%¤&%#%&#"%" ekser (ang. bidrag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre med eksen min. Han har en inntekt på 900 000,-, nå har han overført desse pengen til sin nye kone, slik at det kom på hennes likning og ikke hans, jeg får dermed ikke noe særlig i bidrag for mine to barn, siden han nesten ikke har noen inntekt i det hele tatt. Han har også minimalt med samvær med barna, max 3 dager på mnd og aldri i helgene for det passer ikke livsstilen hans som han sier. Hva gjør man med sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trygdekontoret kan gå inn og finne ut hva som er hans reelle inntekt om det foreligger tvil om det. Da må han betale utfra det og ikke utfra hva han "tjener" ved å overføre det til sin kone. Men jeg forstår ikke helt hvordan han overføre sin inntekt til sin kone? Han må jo skatte av det han tjener og da fremkommer jo inntekten hans av det. Å utbetale hans lønn i hennes navn vil jeg tro er ulovlig......

Skrevet

inntekta hans er det hun som har skatta for... hun har 60% jobb som asistent i barnehage med en inntekt på 900 000... det er noe som ikke stemmer her. jeg veit at det er hans inntekt som er kommet på hennes likning.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan de kan få det til og vil tro at dette er høyst ulovlig. Syns helt ærlig at du skal ta kontakt med trygdekontoret og få de til å hjelpe deg. Har dere privat avtale?

Har uansett hørt om fedre som forsøker å lure seg unna bidrag ved å tjene svarte penger men må betale bidrag til slutt av denne inntekten også når trygdekontoret kommer inn i bildet.

Skrevet

oi oi oi!!!

Dette er en stygg sak!!!

Ring likningskontoret du! For dette er alvorlig!!! Dette kan medføre bøter og streng fengelsstraff!! Så må han i tillegg betale deg tilbake alt han skylder deg!!!

Skrevet

dytter litt igjen,vil gjerne ha flere svar

Skrevet

Fengselstraff og liknende vås... Bare tull.

Når man er gift og likner SAMMEN (for dere har fått med dere det, dere som har svart over her?!) så fordeles inntekter/fradrag osv slik det lønner seg mest for skatteyter, men det KAN fordeles annerledes dersom man ønsker det. (iallefall til en viss grad), og dersom han feks er selvstendig næringsdrivende eller eier et AS eller DA kan hun oppføres med all hans lønn, som lønnsmottaker i hans firma...

Så ulovlig er det ikke, men teit, uten tvil.

Fordelen er at når de er gift skal husholdningens inntekt også vurderes (men ikke legges til grunn) når man skal beregne et barnebidrag til en annen part.

Lykke til.

Skrevet

Mulig jeg tråkker mange på tærne nå men.

Hvorfor skulle du få noe av hans inntekt? Du får vel ihvertfall minstebeløpet som skal gå til barna?

Synes ikke eks'er (den forelder som har barna) har rett på mer bidrag enn det en trenger for å forsørge barna.

Utover det så skal det vel være opp til faren hva han vil gi til sine barn.

Han er kanskje ikke interessert i å betale 'underhold' til sin ekskone?

Men hvis han ikke støtter opp om sine barn, så er jo selfølgelig det håpløst. Men det kan man gjøre på mange flere måter enn å dele ut penger til ekskona, eller barnas mor..

Skrevet

jeg har full forståelse for at han ikke vil betale meg penger, jeg får minstebidrag og er vel egentlig fornøyd med det. Det er bare måten det blir gjort på og at han aldri kjøper noe til barna sine som han har sammen med meg, mens det barnet som han har med sin nye kone og hennes barn fra tidligere får mye mye mer enn de vi to har sammen. Han vil ikke være med på å spleise på skiutstyr, sykler, tannregulering osv.

Det vart et himla styr da eldste skulle konfirmere seg og jeg faktisk krevde at han skulle betale halve konfirmasjonen. Da gikk dette utover gaven som hun fikk. (fikk 2000 av faren) ikke det at det er lite, men når du vet at barnet til den nye dama fikk 5000 kr og at hun får dyre gaver som digitalkamera og bærbar pc i bursdagsgaver og julegaver og mine får 250 kr så synest jeg at det blir helt feil.

Det jeg vil oppnå er at han kan spare litt til barna i stedet for å betale bidraget til meg.

uff dette ble langt...

Skrevet

Skjønner jo at det er frustrerende, og jeg forstår meg virkelig ikke på menn som forskjellsbehandler barn på den måten, det er så tvers igjennom pill råttent...

Men har du muligheten til å få mer penger, prøv da vel, det er jo ikke verre enn som så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...