Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Er det dyrt å skaffe seg/ha? Jeg er litt lei brillene mine, men nå klarer jeg meg ikke uten... tenker på å bruke linser istedet. Hva bruker man da? Endagslinser? Månedslinser? Ukeslinser? Sånne man må rense-linser? Og hva koster de forskjellige?
Mrs. Bouquet Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Prismessig svarer det seg i lengden å ta laseroperasjon. ca. 30000 kr. Det er som et helt nytt liv. Anbefaler deg det, de fleste steder kan man ta det på avbetaling om man ikke har råd til å betale alt med en gang.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Sønnen min har. dagslinser, koster 1800 i halvåret, men det er det verd for nå fungerer han som andre unger. Ingen briller som er i vegen når han spiller fotball osv. Og vi slipper å kjøpe briller annenhvert år.
Diva Muffin Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Kikk innom Nordiclenses.no. Hæhæ, får ikke åpnet en ny explorer med den fantastiske vistaen min, så kan ikke garantere at det er .no istedet for .com Jeg betaler ca 550 for 3 måneders forbruk av natt og dag linser. Har valgt de fordi det blir minst søppel, jeg slipper å pille meg på øynene hele tiden og er ikke hemmet på noe vis hvis jeg må opp med baby på natta.
esmase Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Her koster det 1600.- i halvåret for dagslinser. Night and day-linser koster noenlunde det samme. Prisen avhenger også om du må korrigere skjeve hornhinner eller ikke. Første gangen du får linser,koster det litt mer,pga tilpassing og opplæring.
Ouagadougou Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Vanlige mnd-linser er vel billigst - men da må de av på kvelden og på om morgenen. Mener det koster ca det halve av engangslinser. Jeg bruker mnd-linser man ikke må ta av om natten. Så jeg har de som oftest på meg en hel mnd i strekk før jeg bytter linser. Veldig greit for meg fordi jeg ser veeeeeldig dårlig ( har -9), så slipper jeg å snuble i alt på vei til badet. Mine linser koster ca det samme som engangslinser. Er veldig fornøyd med de. Men det er vel vanligst med endagslinser nå har jeg inntrykk av. Hadde vært greit å ta en operasjon, men vanlig laser funker ikke for meg. Så da er det litt større risiko for meg, og jeg tør rett og slett ikke å gjøre det. Også er det jo en heftig engangsutgift da. Synes egentlig det ikke er noen grunn til at jeg ikke skal få dekket linseutgiftene mine/evt operasjon på lik linje med de som hører dårlig får dekket høreapparat/operasjoner. Jeg er jo veldig handicappet uten og briller vil ikke være et bra nok alternativ for meg. Jaja, dette ble litt utenfor tema, men ble litt engasjert her jeg sitter.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 400 betalte vi for synstester, opplæring, prøvelinser og linseveske. Min sønn har skjeve hornhinner.
1stor1liten =) Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 jeg bruker månedslinser.. det er mye billigere og kjøpe over nett enn hos en optiker! som nevnt over her nordiclenses.no og lensway.no(eller com.) er kjempegreie å kjøpe hos.
Fluffymum Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 betaler 240,-/mnd for dagslinser fra Brilleland. Trenger ikke å tenke på vasking, linsevæsker osv. Får de sendt hjem i posten en gang for måned, du velger selv hvor mange dager i uken/mnd du vil ha linser for, jeg bruker som regel briller i helgene for å hvile øynene litt, så da får jeg linser for 5 dager i uka.
Fluffymum Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 i de 240,- inngår synsundersøkelse 2 ganger/år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå