nr.2 på vei =) Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 er det vanlig å bli sykmeldt i begynnelsen av svangerskapet pga faren for å miste? Hvor mange av dere er sykmeldte? jeg er ikke gravid, men gruer meg litt til hvordan sjefen vil reagere hvis jeg blir sykmeldt tidlig.
Piken på landet Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Tror ikke det er vanlig å bli sykemeldt pga faren for å miste uten at en har et veldig spesielt yrke, eller at en har hatt flere spontanaborter. Vet forresten ikke om det er vanlig da heller... Tror heller det er aktuelt å tilrettelegge, endre litt på arbeidsoppgavene. Det skal være tungtveiende medisinske grunner for å bli sykemeldt, å når en er gravid skal en jo kunne gjøre alt som vanlig så lenge en ikke har noen spesielle plager knyttet til svangerskapet. Jeg har vært sykemeldt i 8 uker pga hypermesis, men har fått tilrettelagt på jobben nå. Skal være sovende i stedet for våken nattevakt. Leier inn en ekstra person for meg hver natt slik at jeg kan sove, og heller fungere som bakvakt. Viss legen din vurderer det slik at du skal sykemeldes, så skal du ikke bry deg om hva sjefen din syns :-) Han/hun har ingenting med det, det er opp til legen og deg å vurdere, ikke sjefen.
Niem og Patrick Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Har ikke hørt om sykemelding pga faren for å miste, men derimot om du blir plaget med kvalme, tretthet osv. Er selv sykemeldt pga rygg og hofteplager (etter en mislykket kneoperasjon som har gjort at jeg har belastet ryggen feil både før og i svangerskapet), og sjefen har ikke lov til å reagere på dette. Det er en menneskerett å være sykemeldt dersom en ikke er frisk nok til å jobbe. I tillegg så tror jeg sjefen min er likeglad for at jeg ble sykemeldt, pga i min bedrift er det ikke lett og tilrettelegge arbeid, og da er det bedre å få meg ut av veien.. hehe..
kissi85 Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg ble sykemeldt i uke 33, pga av for mye belastning av kroppen i jobben og har en del plager nå..!!! Kjedelig og gå hjemme syntes jeg!!!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Tror ikke det er vanlig å bli sykemeldt i begynnelsen av sv.skapet pga faren for å miste.. Men mange som blir sykemeldt pga kvalme for eksempel.. Jeg har vært sykemeldt omtrent siden jeg var ferdig med permisjon med forrige mann pga bekkenløsning...
Kystrøya Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Det er jo ikke vanlig å bli sykemeldt i begynnelsen av svangerskapet pga fare for å miste, dersom du faktisk ikke er i fare for å miste barnet. Det er det jo ingen grunn til. Jeg ble sykemeldt da jeg var 8 uker på vei, pga blødninger og pga at jeg har hatt MA en gang tidligere. UL viste at barnet fortsatt var i magen, til tross for blødningene, men ble sykemeldt for å ta det med ro og for å se om det gikk over. Var sykemeldt i 4 uker, og har siden da vært i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå