to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 leser mye om 2.5 åringer som tisser og bæsjer på do, og vet om veldig mange. eldste jenta mi sluttet da men yngste er snart den alderen og hu sitter på do men det kommer ikke noe. snart så jeg begynner å lure på om jeg MÅÅÅ starte med å sette hu på do ofte. men hu virker jo ikke klar for det heller. hu vil så gjerne tisse på do men får ikke til.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 18. oktober 2007 dytter litt jeg:)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Mine har sluttet når de har fylt 4 år, det er vel kanskje noe sent men vi har ikke stresset med dette. Når vi har startet avvenning har det vært smertefritt overstått på et par uker, ingen uhell etter det. Nabojenta startet før hun fylte 3 år og ble senere bleiefri enn min fireåring. Så det er ingen grunn til å stresse hvis de ikke er klare selv.
to jenter og ett gull i magen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 jeg er klar he he:) nei er vel ikke noe å stresse med. hu sitter jo på do og viser at hu vil så det kommer vel etterhvert.
År og dag Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Da gutten min var 2,5 år prøvde jeg en periode å få han til å slutte med bleier, men det gikk bare ikke, han var nok ikke moden nok. Bare 3 mnd senere gjorde jeg et nytt forsøk (var i Syden), og på de 14 dagene ble han helt avvent med bleier uten noe problem. Svært sjelden uhell. Tror det er vanskelig å få en unge til å tisse og bæsje på do før de er klar for det.
EvaL Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 De aller fleste ungene blir tørre i alderen 2 1/2 til 3 1/2. Noen blir tørr før og noen blir tørre litt senere (4 - 5 års alderen) og alt er like normalt. Bleieslutt handler om både fysisk og psykisk modenhet. Barnet kan være modent fysisk og ha kontroll, men psykisk umoden og ikke ville slutte med bleier og gå på do. Da tisser barnet på seg uansett. Noen barn er psykisk modne, vil gjerne slutt med bleie og begynne å tisse på do, men har ikke den fysiske modenheten på plass enda og tisser på seg selv om det prøver å unngå dette. Jeg tror barna fint klarer å styre dette på egenhånd jeg, det ligger i alle barns natur å ville mestre noe, også det å gå på do som andre barn og voksne. Så når barnet selv føler at det har kontroll, så vil det ønske å slutte med bleiene.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Det er feil å begynne med bleieavvenning før barnet er klar. Kusina mi prøvde med bleieavvenning på sin sønn, han "sluttet" med bleier fordi han skulle få belønning for det. Da han hadde fått belønningen begynnte han å gjøre i bleia igjen. Han var nok egentlig ikke heldt klar i utgangspunktet. Men nå er lillesøstra hans på 1,5 nesten klar til å slutte og da slutter vel han som blir 4 år i februar også tenker jeg
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Har ei jente som blir 3 i desember. Har prøvd med henne men hun er ikke interessert enda. Hun vet godt hva det er å tisse og bæsje i do, men vil ikke enda. Hun får ta det som det kommer, men hun vet hun får gave den dagen hun tisser eller bæsjer på do eller potte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå