Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Gutten min gråter og gråter og gråter! Han er trøtt og skal ha morraduppen sin og som vanlig hylskriker han! Det er ikke sånn at han sutrer, han hyyler! Det eneste som hjelper er å ta han opp, men da sutrer/gråter han jo likevel, for han er så trøtt. Han ligger i vogna, og jeg har prøvd både å rugge og kjøre og la han være helt i fred og småprate med han. Ingenting virker. Innimellom må jeg gi han litt vann av flaska, han blir jo så varm. Han fikk mat før han la seg. Det gjelder ikke bare denne duppen i løpet av dagen, det gjelder alle tre, HVER DAG og jeg begynner å bli ganske desperat! Han er 4.5 mnd
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Dette kan jo være tusen ting: Liker han vognen? Har han vondt i magen? Tenner? Overtrøtt? Bør kanskje legges tidligere. For varmt/kaldt? Vond bleie? For mett til å sove? Stesset? For lyst i rommet? Kanskje en tur ut kan hjelpe? Eller at han får ligge i sengen sin.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Som sagt det kan være tusen ting, er han altid sånn? Eller er det bare på formiddagen? Kan jo være låsning i nakke eller rygg som gjør at han vil være i bevegelse. Eller vondt i magen. Det kan jo også være tenner, prøv å gni smokken mot tannkjøttet og se om han blir litt blidere da, kan jo være at han klør pga tenner. Snakk med helsesøster om ingenting hjelper så finner dere kansje en løsning
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Uff.. Kjenner meg igjen med hyyylende unge... Gråter han bare når han ligger flatt? Eller er det når du legger ham for å sove? Er jo ikke så mange råd å gi når du har prøvd alt som du sier. Bæresjal, amme/flaske i søvn, la ham gråte seg ut litt? Jeg måtte bare la ham gråte seg i søvn noen ganger (likte det svært dårlig), gikk selvfølgelig inn ofte for å stryke ham og si jeg var der, for det var liksom ingenting annet som hjalp her heller- følte meg fullstendig utkjørt. Eneste svært magre trøst er: Det blir mye mye bedre etterhvert.. )) Alt går i perioder....
Mamma til to tette Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Uten å si noe sikkert så tipper jeg på tenner. Er han vanligvis/tidligere en rolig baby som gråter lite? Vi har alltid hatt en rolig gutt som kun gråt når han var sulten så når han plutselig forandret seg til å sutre/hyyyyylskrike flere ganger om dagen så var vi helt rådløse. Når det så dukket opp tann nr 1 når han var 4 1/2 mnd så ble vi litt klokere. Nå har han 4 tenner og det har vært det samme mønsteret hver gang, jeg prøver "alt" men ingenting hjelper. Dentinox har fungert litt men på de verste nettene har jeg måtte gi paracet for at han skal få ro. Andre tegn er masse sikkel, alt går i munnen og at han viser en viss lindring når du masserer gommene med fingrene. Og som de andre sier, dette går i perioder, vi har ihvertfall fått "tilbake" godgutten...inntil neste tann ,-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Tusen takk for mange svar! Godt med støtte Gullet koser seg med en gang jeg legger han. Da ligger han å småprater og leker litt. Det er når han begynner å skal sovne at hele kroppen blånekter. Han spenner kroppen og gjør alt han kan for ikke å sovne... Helsesøster prøver å berolige med at det går over (noe det selvfølgelig gjør), men tålmodigheten bllir satt skikkelig på prøve av dette.. Det er jo veldig deilig å bare la han sovne på puppen, men jeg skjønner jo at det er å gjøre meg selv en bjørnetjeneste, så jeg dropper det også. Når han først sovner, sover han kjempegodt i vognen! Igjen: Tusen takk for støtte! HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg vet at han klør litt i gommene, men han har nektet og sove lenger enn det. Han legger seg fint om kvelden, og sover godt om natten. Kan jo likevel hende kløinga gjør det litt verre... Får kjøpe dentinox og se om det blir noe bedre. Takk HI
Mamma til to tette Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Gutten vår var plaget med kløe i gommene fra 3 mnds alder, altså 1 1/2 mnd før tannen faktisk kom. Alle sa at "Neiii det kan ikke være tenner så tidlig" men HS sa at de kunne plages med i mndsvis før de kom....men siden du sier at han sover bra om natten så kan det jo være andre ting. En ting er sikkert, jeg gleder meg til han kan fortelle meg hvor han er vondt for når man har skiftet bleie, gitt mat, gitt vann, gitt sukkervann, smørt på dentinox, rugget, bysset, synget, kledd av, kledd på, trillet tur osv osv og det fremdeles ikke hjelper da blir man ganske motløs ,-) Men det er jo mye disse småttikene skal gjennom så det går seg nok til.
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Har du prøvd å holde i ham, og prate beroligende med ham til han sovner? Om enn bare i en periode? Vi hadde store problemer med å få gullet vårt til å sovne, måtte bysse bære og styre.. Så begynte vi å legge ham i senga og bare holde ham og koseprate til han sovna, han spente hele kroppen han også, og ville ikke sovne, men når han endelig sovna så sov han hele natta.. Neste skritt var å gå bort fra senga/vogna når han roa seg.. Og vips en dag så sovna han helt av seg selv! Men dersom han sovner av seg selv allerede, så er kanskje ikke det så aktuelt? (Men det hjelper å berolige i senga/vogna altså!) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå